نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانه نساجی تجارت زرین اردبیل (سبلان پارچه سابق) قابلیت احیا و توسعه دارد و بزودی از بحران خارج می شود.
کد خبر: ۴۵۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 11 July 2017
به گزارش تابناک : محمد فیضی روز سه شنبه با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان استان و استاندار اردبیل با مدیرعامل بانک تجارت و رئیس اداره ورشکستگی قوه قضائیه افزود: در این جلسه ضمن بررسی مشکلات موجود مقرر شد برای خروج ار بحران راهکار های لازم ارایه شود.
وی افزود: این کارخانه زیر نظر اداره کل ورشکستگی قوه قضاییه رفته است و با اینکه کارخانه تجارت زرین به عنوان بزرگترین مجموعه نساجی خاورمیانه مطرح است اما در حال حاضر وضعیت نامناسبی دارد.
وی با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف مالکیت مجموعه صنعتی و تولیدی تجارت زرین اردبیل گفت: این مجموعه ظرفیت ایجاد اشتغال برای چهار هزار نفر را دارد ولی هم اکنون با 550 نفر فعال است.
نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه مذکور همچنین مقرر شد مشکلات ذینفعان کارخانه در بحث سرمایه گذاری حل شود و هم بانک تجارت و هم اداره ورشکستگی قوه قضائیه در مورد حل مشکل با مصلحت اندیشی راهکار هایی برای خروج از بحران ارایه دهند تا شاهد رونق این کارخانه باشیم .
فیضی اظهار امیدواری کرد با تعامل و راهکارهای مناسب بتوان بزودی مشکلات موجود در این کارخانه را مرتفع کرد .
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: امسال که بنام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال از سوی رهبری نامگذاری شده است عزم جدی دولت برای ایجاد اشتغال است و به این خاطر نمایندگان استان همگام با استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی اردبیل تولید و اشتغال را اساس کار خود قرارداده اند.
فیضی با بیان اینکه اشتغال معضل اصلی کشور است افزود:باید نهایت توجه به احیای واحد های تولیدی در راستای اقتصاد مقاومتی صورت بگیرد تا اشتغال و تولید در کشور ایجاد شود. 
کارخانه تجارت زرین (سبلان پارچه اردبیل) چرخه کامل تبدیل پنبه به نخ و نخ به انواع منسوجات و پارچه‌ها را دارد و با توجه به ظرفیت بالای این مجموعه، توان جذب کل تولیدات پنبه دشت مغان را نیز دارا می‌باشد.
کارخانه ˈآرتا تجارت زرین ˈ با نام سبلان پارچه در سال 86 به عنوان بزرگ ترین نساجی خاورمیانه در اردبیل به بهره برداری رسید و هم اینک با سرمایه گذاری بانک تجارت و با 30 درصد ظرفیت خود فعالیت می کند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار