رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با کاهش قیمت اونس طلا گفت: همکنون سه عامل اساسی موجب نزول قیمت جهانی طلا شده است که اولین مسئله کاهش تنشهای سیاسی در منطقه و جهان است.
کد خبر: ۴۵۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 11 July 2017
به گزارش تابناک : محمدکشتی آرای در مورد عوامل دیگر این افت بها گفت: مثبت شدن خیلی از شاخصهای اقتصادی که منجر به افزایش برابری دلار شده، و هچنین تقویت ارزش دلار میل به خرید طلا را با کاهش مواجه ساخته و در نتیجه ارزش طلا با افت همراه شده است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان کاهش 29 دلاری قیمت طلا در هفته گذشته خاطرنشان کرد: با افت چند دلاری امروز قیمت جهانی طلا مجموعاً طلا ظرف یک هفته اخیر 1.6 درصد کاهش یافته، و این در حالیست که  با توجه به افزایش برابری ارزش دلار، قیمت دلار در مقابل ریال تقویت شده و همین موضوع هم موجب افزایش قیمت دلار در داخل کشور شده است.
کشتی آرای یادآور شد: علیرغم کاهش 1.6 درصدی قیمت اونس طلا، این مقدار قیمت داخلی را پوشش نداده که دلیل اصلی آن نیز رشد بازار ارز بوده و همین موضوع مانع کاهش بیشتر قیمت طلا در بازار طلای کشور شده است.
وی در مورد حجم خرید و فروش در بازار داخلی طلا نیز به سایت طلا گفت: در اواخر ماه مبارک رمضان پیش بینی می شد که تقاضا برای طلا در بازار کشور و حتی بازارهای جهانی افزایش پیدا کند، ولی رکود اقتصادی مانع افزایش تقاضا شد و همین موضوع در کنار افت قیمت طلا و سکه در مجموع رکود در بازار را ایجاد کرد.
به نوشته  طلا،این مقام صنفی کاهش قیمت طلا در چند ماه اخیر را یک رکورد دانست و تصریح کرد: آنطور که پیش بینی می شد رونق در بازار طلا رخ نداد و در سطح داد و ستدهای بازار داخلی تغییر محسوسی رخ نداد و این نشان می دهد که هنوز رکود اقتصادی بر معاملات حاکم است.





منبع : بنکر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار