معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ۱۰ درصد از بودجه ۳۲ فدراسیون ورزشی در کشور به ورزش همگانی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۴۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴ 02 June 2015

غلامرضا شعبانی بهار بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه سفر به اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر عمده برنامه سال جاری معاونت توسعه ورزش همگانی را تمرکز در جلب مشارکت فدراسیون ها، ادارات کل و دستگاه های اجرایی عنوان کرد.

وی افزود: بر همین اساس ۳۲ فدراسیون ملزم شده اند ۱۰ درصد از بودجه سالانه خود را برای توسعه و اجرای برنامه های ورزش همگانی هزینه کنند.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در عین حال ادارات کل ورزش و جوانان در استان ها به عنوان بازوهای یاری گر ما ملزم شده اند در مناسبت ها و رویدادهای مختلف برنامه هایی در این رابطه برگزار کنند.

شعبانی بهار نحوه مشارکت دستگاه های اجرایی را مشارکت در برگزاری برنامه های توسعه ورزش همگانی عنوان کرد و افزود: تمامی برنامه های اجرا شده مورد ارزیابی قرار گرفته و گزارش آن در اختیار هیئت دولت قرار می گیرد.

وی بهترین ارکان همکار توسعه ورزش همگانی را شهرداری ها دانست و افزود: در همین راستا با شهرداری های مختلف به ویژه شهرداری تهران برنامه های قابل توجهی به اجرا درآمده و همکاری مطلوبی داریم.

ورزش بانوان در اولویت

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بازه سنی مورد تمرکز در اجرای سیاست های توسعه ورزش همگانی را افراد میان سال به بالا برشمرد و گفت: به ویژه بانوان اهمیت ویژه دارند.

شعبانی بهار تاکید دارد که نسل جوان به نحوی ورزش قهرمانی و تحرک خود را ادامه می دهد و این گروه های کم تحرک است که باید مورد توجه باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیرگذاری برنامه های ورزش همگانی در ارتقا سلامت روانی جامعه افزود: بررسی ها نشان می دهد شرکت در فعالیت های ورزشی در برخی جاها زیاد و در برخی جاها کمتر از مشکلات کاسته و تاثیر مطلوب داشته است.

به گفته معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان عنصر ورزش در وهله اول به دنبال پیشگیری و سپس درمان است و سیاست اصلی معاونت توسعه ورزش های همگانی توسعه ورزش سلامت محور است.

این مسئول اجرای برنامه های شاد از جمله همایش های پیاده روی و کوهنوردی را در راستای ارتقا سلامت روان جامعه دانست و به ضرورت افزایش کمی این برنامه ها به ویژه در اوقات فراغت تاکید کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار