در سمینار مدیریت مصرف انرژی عنوان شد؛
رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اردبیل گفت: فقط یک واحد تولیدی در اردبیل استاندارد مصرف انرژی دارد.
کد خبر: ۴۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 01 June 2015

به گزارش مهر، کمال یاوریان در چهارمین سمینار مدیریت مصرف انرژی تصریح کرد: استانداردهای ملی مصرف انرژی در صنایع انرژی بر به تفکیک صنایع مختلف در استان های مختلف احصا شده است.

وی افزود: تا پایان خرداد ماه سال ۹۳ بر اساس بررسی های صورت گرفته استان اردبیل در هیچ یک از صنایع سیمان، کاشی و سرامیک، تایر و صنایع چوبی از استانداردهای مصرف انرژی برخوردار نیست.

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اردبیل تصریح کرد: تنها صنعتی که توانسته است به استاندارد دست یابد در زیر گروه فرآورده های لبنی شرکت آب معدنی پاک آب سبلان است.

یاوریان با بیان اینکه مصرف انرژی از سال ۸۰ تا ۹۰ دوبرابر شده است، اضافه کرد: این در حالی است که ۳۵ درصد از برق کشور در صنایع، ۳۱ درصد در بخش خانگی و مابقی در بخش های دیگر مصرف می شود.

وی با تاکید به اینکه پیک مصرف طی سال های ذکر شده از شب به روز انتقال یافته است، تصریح کرد: بر اساس مطالعات بنده هیچ کشوری پیک مصرف در روز ندارد و شکل مصرف ایجاب می کند که مصرف صنایع کنترل شود.

این استاد دانشگاه با اذعان به اینکه میزان مصرف انرژی در ایران ۳.۵ برابر آلمان و چهار برابر ژاپن است، افزود: این در حالی است که تولید ناخالص داخلی هر دو کشور از ما بیشتر است.

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه‌ آزاد اردبیل به یکسان بودن قیمت برق صنعتی و برق خانگی اشاره کرد و گفت: قیمت برق به نسبت هزینه تولید پایین است.

یاوریان در تشریح مهمترین اقدامات کاربردی مدیریت مصرف در بخش صنعت به ایجاد تعهد برای بهبود مداوم در صنایع و ارزیابی عملکرد و شناسایی فرصت ها اشاره کرد و افزود: بعد از این دو محرله تعیین اهداف، تدوین طرح اقدام و اجرای طرح اقدام مورد توجه است.

وی گفت: کاهش مصرف موتورهای الکتریکی به دلیل اینکه ۶۰ درصد مصرف صنایع را به خود اختصاص داده اند، متعادل سازی سیستم های گرمایش و سرمایش، استاندارد سازی روشنایی ها، استفاده از کولر های گازی خورشیدی و توجه به بارهای متفرقه از جمله راهکار های مدیریت مصرف در بخش صنعت است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار