از طرف مخبر مجمع نمایندگان استان اعلام شد
مخبر مجمع نمایندگان استان اردبیل از تخصیص 35 میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات بهداشتی آب اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ 10 February 2015

به گزارش تابناک اردبیل، مخبر مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: در نشست نمایندگان استان با وزیر نیرو موضوع تامین حق آبه شهرستانهای خلخال و اردبیل از رودخانه قزل اوزن به تصویب رسید.

کمال الدین پیرموذن افزود: در این نشست وزیر نیرو با تخصیص 35 میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات بهداشتی آب اردبیل قول مساعد داد.

وی در مورد نتایج نشست مجمع نمایندگان استان با وزیر کار ، تعاون و اموراجتماعی گفت: در این نشست مقرر شد شرکت سرمایه گذاری شستا در زمینه گیاهان دارویی و تولید مواد لبنی در منطقه آزاد تجاری استان اردبیل سرمایه گذاری کند.

مخبر مجمع نمایندگان استان اردبیل از پیگیری توسعه سرمایه گذاریها در بخش معدن استان خبر داد و گفت: شرکت میتکو از شرکت های سرمایه گذاری وابسته به بانک پاسارگاد سرمایه گذاری در زون معدن مشگین شهر

و شرکت ایمیدرو از شرکت های زیر نظر وزارت صنعت معدن تجارت در زون معدنی قزل اوزن سرمایه گذاری خواهند کرد.

وی در عین حال با یادآوری نقش سیب زمینی در اقتصاد کشاورزی استان اردبیل ، از انجام مذاکراتی برای حل مشکل فروش سیب زمینی خبر داد و گفت: سیب زمینی تولید شده در استان اردبیل از نیترات کمی برخوردار است و جزو سالم ترین سیب زمینی های تولید شده در کشور است.

پیرموذن تصریح کرد: در نشست مجمع نمایندگان استان اردبیل با وزیر محترم کشاورزی قرار شد مشوق های صادراتی برای صادرکنندگان سیب زمینی پرداخت شود تا شاهد تسریع در صادرات این محصول باشیم.

وی در عین حال از وعده وزیر جهاد و کشاورزی برای احداث سردخانه ویژه سیب زمینی در استان و راه اندازی ایستگاه پرورش زنبور عسل سبلان در اردبیل خبر داد و گفت: در این نشست همچنین وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم حمایت برای توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی به ویژه کارخانه های روغن کشی در استان اردبیل تاکید کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر ونمین وسرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد تصویب منطقه آزاد تجاری مستقل برای استان اردبیل توضیح داد: با عنایت دولت قرار شده است علاوه بر اکثریت نوار مرزی استان از منطقه مغان تا ویلکیج در محدوده منطقه آزاد قرار بگیرد و علاوه بر آن منطقه ای از نیر تا سرعین و فرودگاه اردبیل ونمین و مناطق جنگلی آن در بخش ویلکیج نیز به این محدوده اضافه شود.

پیرموذن با یادآوری استعدادهای طبیعی بخش گردشگری استان گفت: آب و هوای سالم و طبیعت زیبای منطقه می تواند اردبیل ، سرعین و منطقه ویلکیج را به قطب گردشگری خاورمیانه تبدیل کند و به طور قطع با راه اندازی منطقه آزاد تجاری می توان به جذب سرمایه گذاریهای لازم خارجی در توسعه بخش گردشگری هم امیدوار بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار