مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از شناسایی گروه‌های پر خطر اعتیاد استان و برنامه‌ریزی جهت پیشگیری از گرایش گروه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۳۲۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 14 November 2016

بهزاد ستاری تصریح کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته که طی سال‌های اخیر انجام‌شده است اعتیاد در بین گروه‌های کارگری، کارگران شیفتی و رانندگان بین‌شهری و همچنین جوانان بیکار نرخ بیشتری دارد.

وی در خصوص میزان گرایش اقشار مرفه جامعه به اعتیاد افزود: در بین اقشار مرفه بیشتر گرایش به اعتیاد به مشروبات الکلی دیده می‌شود اما عمده اعتیاد به مواد مخدر در بین اقشار با درآمد پایین و متوسط است.

مدیرکل بهزیستی استان با تأکید به اینکه این تحقیقات نمی‌تواند به صورت قطعی و ۱۰۰ درصد در نظر گرفته شود، اضافه کرد: بی‌شک تحقیقات گسترده‌تر جدید و به روز تری برای میزان شیوع اعتیاد در بین گروه‌های مختلف موردنیاز است.

ستاری با تأکید به اینکه نقشه راه پنج‌ساله دوم مبارزه با اعتیاد در استان تدوین شده و در حال استفاده است، متذکر شد: عمده تمرکز این نقشه راه بر روی پیشگیری از اعتیاد گروه‌های پرخطر است.

وی افزود: به منظور بهره‌گیری از اطلاعات دقیق علمی در اجرای این مهم بهزیستی استان در نظر دارد طی سال جاری تحقیقی در خصوص علل روانی و اجتماعی گرایش به اعتیاد را احصا کرده و زمینه‌های پیشگیری در بین افراد در معرض خطر را شناسایی کند.

مدیرکل بهزیستی استان معتقد است بعد از احصای علل گرایش می‌توان برنامه‌های جامعی برای مبارزه با اعتیاد در پیش گرفت و با مداخله و مشاوره به هنگام از میزان گرایش کاست.

ستاری در عین حال به وضعیت اعتیاد زنان و دختران در اردبیل اشاره کرد و افزود: بر خلاف برخی اظهارات میزان گرایش زنان در این استان به مواد مخدر حتی سیگار اندک است.

وی تأکید کرد: ما حتی با نگاهی با افراد خانواده و آشنایان خود تعداد انگشت شمار زن معتاد می‌شناسیم و برخی حتی زن یا دختر معتاد سراغ نداریم.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان با وجود اینکه کمپ نگه‌داری از زنان معتاد در استان راه‌اندازی شد اما به دلیل اینکه مورداستفاده نیست و مراجعه نداشته در آستانه انحلال است.

ستاری با تأکید به اینکه اعتیاد زنان در اردبیل در وضعیت سفید است، اضافه کرد: در عین حال گروه‌های پرخطر در بین مردان وجود دارد که نیازمند مداخله به هنگام هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار