عاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۲ تهران از برنامه ریزی مدیریت شهری جهت اعطای بسته های تشویقی ویژه به ساکنان محله های محروم تهران قدیم خبر داد.
کد خبر: ۳۲۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 12 November 2016
مهدی صالحی با بیان این مطلب افزود: شهرداری تهران با هدف برداشتن بار اضافه از روی دوش مالکان املاک فرسوده و همچنین اعطای وام ، وارد عمل شده و این دو هدف در قالب بسته‌های تشویقی به مالکان منطقه ۱۲ اعطا خواهد شد با این تفاوت که با توجه به فقر اقتصادی برخی از محله های این منطقه ، بسته‌های تشویقی اعطایی با مناطق دیگر متفاوت خواهد بود.
وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است که در سال اول ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده اعطا شود ، همچنین طبق تاکید شهردار تهران قرار است که این بودجه به صورت متمرکز در منطقه ۱۲ هزینه شود.
به اعتقاد معاون شهرسازی و معماری شهردار منطقه ۱۲ ، اگر قرار است تسهیلات نوسازی با بهره پایین به مردم پرداخت شود ، بهتر است به جای اینکه این تسهیلات به صورت پراکنده در مناطق مختلف تخصیص داده شود ؛ به صورت متمرکز در منطقه ۱۲ هزینه شود.
وی با اشاره به برنامه های ناموفق مدیریت قبلی شهرداری تهران در خصوص احیای بافت فرسوده منطقه ۱۲ بیان کرد: سال‌ها قبل برای حل مشکل احیاء بافت فرسوده در تهران و به صورت ویژه در این منطقه ، شرکت عمران بهسازی به منظور احیای بافت فرسوده تاسیس شد ، این شرکت در راستای احیای بافت فرسوده در دوره‌های قبلی مدیریت شهری اقدام به خرید ملک در محله سیروس نمود که اکنون به صورت مخروبه باقی مانده است.
به اعتقاد وی ؛ این اقدام شرکت عمران بهسازی نه تنها مشکل بافت فرسوده را در این محله حل نکرد ؛ بلکه باعث فرسوده‌تر شدن محله شد و اماکن نا امن و بی‌دفاع شهری را در برخی از محله‌های منطقه ۱۲ ایجاد نمود.
معاون شهردار منطقه ۱۲ تهران با بیان اینکه در سال‌های بعد این زمین‌ها به کانون‌هایی برای آسیب‌های اجتماعی و تجمع معتادان در محله سیروس تبدیل شد ؛ تاکید کرد: سیاست‌گذاری اشتباهی که در اوایل ده ۸۰ انجام شد دامن محله عودلاجان را نیز گرفت ، به عبارت ساده‌تر پاک کردن صورت مساله بافت‌های فرسوده توسط عوامل ذیربط نتوانست مشکل مرمت و نوسازی این بافت‌ها را در منطقه ۱۲ حل کند.
مهدی صالحی درباره رویکرد جدید مدیریت شهری در احیای بافت‌های فرسوده در تهران به ویژه در منطقه ۱۲ یادآور شد: این دوره مدیریت شهری تهران با نگاه به تجربه‌های ناموفق گذشته تصمیم گرفت تا نسخه ی دیگری برای این کار در نظر بگیرد ، به این صورت که مردم نوسازی بافت‌های فرسوده خود را شروع کرده و در این میان شهرداری از ساکنان این بافت‌ها حمایت کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار