سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری جشنواره های گردشگری فصلی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴ 06 May 2015
به گزارش ایرنا، قادر تقی‌زاده در جلسه بررسی اجرای جشنواره های استان افزود: بر اساس تفاهم نامه شرکت هلدینگ تعاونی کارکنان شهرداری تهران با استانداری اردبیل جشنواره های گردشگری فصلی در شهرستان های استان اجرا خواهد شد.

او بیان کرد: برگزاری این جشنواره های فصلی در مرحله اول برای فصل غیرپیک سفر و زمستان مد نظر بود اما به دلیل فرصت کوتاه پس از عقد تفاهم نامه برپایی این جشنواره ها به صورت فصلی بهار ، تابستان و زمستان در شهرستان های اردبیل ، سرعین ، مشگین شهر و خلخال پیشنهاد شد.

وی اظهار کرد: بر اساس این طرح استان باید 50 میلیارد ریال در اختیار شرکت تهران گشت طلایی قرار می داد ولی این اعتبار خارج از توان استان بود و قرار شد با اتخاذ تصمیمات و برنامه هایی علاوه بر استفاده از اعتبارات خود شرکت و بهره مندی از سود عایده از استان در آینده

تسهیلاتی نیز از سوی دستگاه های اجرایی در اختیار این شرکت قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، عضو هیات مدیره شرکت تهران گشت طلایی نیز در این نشست علاوه بر ارائه کتابچه اولین جشنواره بهاره گردشگری استان اردبیل به بیان برنامه و انتظارات این شرکت از دستگاه های اجرایی پرداخت.

ایل بیگی با اشاره به تاسیس شرکت هلدینگ تعاونی کارکنان شهرداری تهران با عنوان شهریار در سال 88 افزود: این شرکت با 67 هزار نفر عضو قصد دارد فعالیت های گردشگری خود را علاوه بر تهران در تمام مناطق کشور توسعه دهد.

وی با بیان این که بخشی از تفاهم نامه منعقد شده با استانداری اردبیل مربوط به گردشگری است گفت: امیدواریم استان اردبیل آغازگر همکاری این شرکت برای برپایی این جشنواره ها در دیگر استان های کشور باشد.

او برپایی جشنواره ها را رویدادسازی دانست که از راهکارهای اساسی در جذب گردشگر برای دستیابی به توسعه گردشگری استان هاست.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی جشنواره در دو قالب بهاره تابستانه و زمستانه بر اساس دارا بودن دو اقلیم متفاوت استان اردبیل اظهار کرد: از طریق جاذبه های گردشگری منحصر به فرد استان از جمله مرتفع ترین دریاچه قله سبلان ، مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی ، کوه سبلان ، عسل ، شتر دوکوهانه مغان و آبدرمانی های شهرستان های سرعین و مشگین شهر می توان توسعه گردشگری را در استان محقق کرد.

ایل بیگی از جمله اهداف راهبردی برگزاری این جشنواره ها را معرفی جاذبه ها و مقصدهای جدید گردشگری به مردم با هدف توزیع گردشگران در روزهای غیر پیک گردشگری ، شناساندن استان و ایجاد تاثیرات مثبت اقتصادی و افزایش فرصت های شغلی برشمرد.

حمید لطف اللهیان مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل نیز با اشاره به لزوم تشکیل جلسات شهرستانی در اردبیل ، سرعین ، مشگین شهر و خلخال و ارائه انتظارات شرکت تهران گشت طلایی از مسوولان شهرستان ها بر لزوم تلاش دستگاه های اجرایی استان برای برگزاری جشنواره های در نظر گرفته شده در معرفی جاذبه های گردشگری و افزایش مدت ماندگاری گردشگران در استان تاکید کرد.

استان اردبیل با داشتن آب و هوای دلپذیر ، آثار باستانی و تاریخی فراوان و ده ها دهنه آبگرم معدنی یکی از 10 استان گردشگر پذیر کشور است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار