معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی‌سینا از تشکیل انجمن اسلامی دانشجویان معتدل در سالتحصیلی جدید در دانشگاه بوعلی‌سینا خبر داد
کد خبر: ۲۸۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 28 August 2016
معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی‌سینا از تشکیل انجمن اسلامی دانشجویان معتدل در سالتحصیلی جدید در دانشگاه بوعلی‌سینا خبر داد

به گزارش ایسنا، اکبر عروتی‌موثق، از برنامه‌های فرهنگی دانشگاه بو‌علی‌سینا در سال جدید سخن راند و اظهار کرد: از اولویت‌های اصلی سالتحصیلی جدید، اهتمام جدی‌تر مجموعه فرهنگی به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است.

وی بیان کرد: اولویت‌های اصلی برنامه‌های فرهنگی در سالتحصیلی جدید اهتمام جدی‌تر به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، نقد نظریه علمی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی و اقتصاد مقاومتی بوده و سایر برنامه‌ها در راستای نهادینه کردن این موضوعات شکل می‌گیرد.

عروتی‌موثق درباره چند و چون برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سالتحصیلی جدید اعلام کرد: استقبال از کرسی‌های آزاداندیشی تعیین‌کننده تعداد آنها در طول سال است به طوریکه با توجه به فضای سیاسی پیش رو ناشی از انتخابات ریاست جمهوری در سال 96، به طور قطع زمینه و بستر مناسبی برای بهتر و بیشتر برگزار شدن این کرسی‌ها فراهم است.

وی در ادامه از برگزاری جشنواره ملی خورشید طوس خبر داد و بیان کرد: این برنامه در قالب سفرنامه‌نویسی و نامه به امام رضا علیه‌السلام و با محوریت ادبیات داستانی و نخستین گرافیک داستانی رضوی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی‌سینا افزود: این جشنواره در اواخر آبان‌ماه و اوایل آذرماه سال‌جاری برگزار می‌شود که در سایت فرهنگی لینکی با همین عنوان برای ثبت‌نام وجود دارد.

عروتی‌موثق از تشکیل ستاد استقبال از دانشجویان ورودی سال جدید خبر داد و گفت: تشکل‌های اسلامی و کانون‌های فرهنگی غرفه‌هایی برای استقبال از ورودیان و معرفی خود و اعلام فعالیت‌هایشان ایجاد می‌کنند که این اقدام هر ساله انجام می‌شود.

عروتی‌موثق یکی از ارزشمندترین امور را برگزاری اردوهای راهیان نور دانست و از دیگر برنامه‌های فرهنگی به تلاوت‌های قرآنی اشاره کرد و یادآور شد: کانون‌های قرآنی در زمینه‌های روانخوانی، روخوانی، تجوید و تفسیر در بخش‌های مختلف اعم از مسجد دانشگاه، خوابگاه‌ها و حوزه دانشگاه فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی‌سینا درباره تأسیس تشکل‌های جدید تأکید کرد: هیئت نظارت دانشگاه برای ایجاد تشکل‌های جدید با بررسی اساسنامه، پروانه تأسیس صادر می‌کند.

وی از تشکیل انجمن اسلامی دانشجویان معتدل در سالتحصیلی جدید در دانشگاه بوعلی‌سینا خبر داد و خاطرنشان کرد: در اختیار قرار دادن دفتر فعالیت و کمک‌های مالی از سوی معاونت فرهنگی شامل هر تشکلی که روند قانونی را رعایت کرده باشد، می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار