مراسم تجلیل از منتخبان جشنواره کتابخوانی رضوی استان اردبیل همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) در تالار بیضای اردبیلی برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳ 14 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از کتابخانه های عمومی اردبیل، مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این مراسم افزود: برای این جشنواره سه کتاب "دوست مهربان کبوترها" برای کودک، «اعترافات غلامان» برای گروه سنی نوجوان و «امام علی ابن موسی الرضا» ویژه گروه سنی بزرگسال در نظر گرفته شد.

علی رمضانی با بیان اینکه امسال امکان شرکت فارسی زبانان خارج از کشور نیز در جشنواره فراهم شد، ادامه داد: تا سال گذشته که پنج دوره جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شده، بیشترین آمار شرکت کنندگان برابر ده هزار نفر در سراسر کشور است درحالی که امسال بیش از ۲۳۵ هزار نفر در دو بخش الکترونیک و مکتوب شرکت کردند.

رمضانی تعداد شرکت کنندگان در بخش مکتوب را ۱۴۲ هزار نفر و در بخش الکترونیک را ۹۲ هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: ۴۸ هزار نفر از کودکان در بخش نقاشی کتاب «دوست مهربان کبوترها» و ۱۸۷ هزار نفر نیز در بخش کتابهای «اعترافات غلامان» و «علی ابن موسی الرضا» به رقابت پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه ۲۰ درصد از کل شرکت کنندگان به سوالات به طور کامل پاسخ دادند که این میزان مشارکت، بیشتر از مقدار پیش بینی شده بود، اضافه کرد: قرار بود این جشنواره ۳۱۳ برنده داشته باشد، اما با توجه به استقبال مردم، تعداد برگزیدگان به دو درصد تعداد کل پاسخ دهندگان کامل افزایش یافت.

به گفته مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور براین اساس ۸۳۹ نفر در بخش فردی و ۸۰ خانواده برگزیده شدند و ۳۱ برگزیده فردی و هشت خانواده برگزیده در مراسم ملی در تهران تجلیل شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار