شهردار دانسفهان گفت: تحریف اخبار از شگردهای دشمنان و عناصر نفوذی برای تخریب هویت جوان ایرانی است.
کد خبر: ۲۷۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 03 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، شهرداری دانسفهان اکنون که کمتر از یک هفته تا جشن روز خبرنگار شهر دانسفهان زمان باقی مانده برنامه جشنی را ترتیب داده است.

17 مرداد روزی بوده که فقط یک بار در سال تکرار می‌شود و خبرنگاران قرار است در این روز مورد نگاه و تشویق مسؤولان قرار گیرند.

روز خبرنگار برای فعالان عرصه رسانه و تصویر یک دریچه‌ای است که می‌توانند رودروی مسؤولان بنشینند و تمام مشکلات و مسائلی که دارند را به صورت چهره به چهره در میان بگذارند شاید که فرجی صورت گیرد و اندکی از بار مشکلات این حوزه کاسته شود.

برای یک خبرنگار در وهله نخست اعتماد مسؤولان اهمیت دارد؛ اگر مسؤولی نتواند صادقانه و به دور از انواع تعارف‌های مرسوم و اداری با خبرنگار به صحبت بنشیند بنابراین خبرنگار نیز قادر نیست آنچه که واقعیت دارد را روایت کند.

خبرنگاران پل‌های ارتباطی مردم و مسؤولان هستند و این شعار هر سال هم بهتر از سال قبل سر داده می‌شود اما باید پرسید که آیا واقعاً این چنین است و خبرنگار می‌تواند مسؤولان دولتی را به ورطه نقد بکشاند و عملکردهای برخی از مسؤولان را به راحتی مورد ارزیابی قرار دهد.

به هر حال خبرنگاران نمایند‌گان زیرک و کار بلد افکار عمومی یک شهر هستند و تا هنگامی که مسؤولان آن‌ها را به عنوان یک تکیه‌گاه و مشاور در نظر بگیرند به رشد و پویایی و آنچه که مردم توقع دارند، می‌رسند و در غیر این صورت معضلات و موانع سر راه مردم هم به گوش مسؤولان مربوطه نمی‌رسد و گلایه‌مندی را به وجود می‌آورد.

خبرنگار مفهوم عمیقی را همیشه در بر خود دارد، این خبرنگار است که به سراغ پدیده‌های بکر و تازه می‌رود و ضمن گزارش‌دهی به مردم گاهی حسرت و گاهی شادی را برای مردم فراهم می‌کند.

عرصه خبر گاه به اندازه‌ای سخت و طاقت‌فرسا است که همدوش امدادگران باید وارد یک حادثه شد و به طور مستقیم جریان را برای مخاطبان ارائه کرد.

* بدون حضور خبرنگاران هیچ‌گاه دستاوردها به لایه‌های مردم انتقال پیدا نمی‌کند

شهردار دانسفهان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ایام روز خبرنگار درصدد برگزاری جشن ویژه‌ای برای تقدیر از یک سال فعالیت خبرنگاران هستیم تا بتوانیم اندکی از زحمات آنان را جبران کرده باشیم و انگیزه بیشتری را برای انعکاس برنامه‌های شهرداری و شورای شهر به اصحاب خبر دهیم.

یدالله کاظمی با بیان اینکه خبرنگاری شغل بسیار شریف و ارزشمندی است و به زعم فشارها و سختی زیادی که دارد مایه خرسندی مردم را فراهم می‌کند، بیان کرد: خبرنگاران در حوزه‌های گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و بین‌المللی پوشش‌دهنده اخبار و تحلیل‌هایی هستند که نیاز یک جامعه به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: تعیین ارزش مالی برای خبرنگاران در حقیقت یک کار سطحی و کوچک است چراکه خبرنگار را نمی‌توان با اجر دنیا مقایسه کرد.

شهردار دانسفهان عنوان کرد: مقابله با شبیخون‌های نرم و جنگ عقیدتی که دشمن بر علیه آرمان‌های انقلاب اسلامی به کار گرفته یکی از هزاران تکالیف خبرنگاران است و فعالان این حوزه امروز مانند همان فرماندهان دوران دفاع مقدس باید طلایی و با اراده عرصه را در دست بگیرند.

کاظمی به عدم انعطاف‌پذیری برخی مسؤولان در روبه‌رو شدن با خبرنگاران اشاره کرد و افزود: اینکه عده‌ای با خبرنگاران به شیوه صحیح برخورد نمی‌کنند سبب رنجش و دلخوری این قشر فرهیخته می‌شود.

این مسؤول به گسترش شیوه‌های اطلاع‌رسانی اشاره و تصریح کرد: شبکه‌های مجازی این امکان را برای مخاطبان که بیشتر گروه سنی نوجوان و جوان را دارند، فراهم کرده است تا در کمترین زمان ممکن در جریان یک خبر و یا واقعه قرار گرفته و آگاه شوند.

شهردار دانسفهان تأکید کرد: متأسفانه در این میان شایعات و توهماتی که از سوی بیگانگان و شبکه‌های همسو با نظام سلطه در جامعه منتشر می‌شود موج‌های منفی را در سطح جامعه در بین جوانان ایجاد می‌کند.

کاظمی با بیان این مطلب که غول‌های امپریالیسم و سرمایه‌داری رسانه‌های فراوانی را علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته‌اند، تشریح کرد: در این کارگزار جنگ نرم این خبرنگاران به عنوان سربازان با بصیرت و کاردان نباید فرصت را از دست داده و سبب هجوم و نفوذ دشمن شوند.

وی با اشاره به جایگاه شهدای رسانه به خصوص شهید محمود صارمی در مقابله با تهدید دشمنان عنوان کرد: الگوی خبرنگاران امروز شهدای رسانه هستند که با نثار جان خویش این راه پرافتخار را روشن‌ نگاه داشتند و کسانی که داعیه دین و درد انقلاب را دارند باید در این راه حرکت کنند هرچند که ممکن است در این مسیر کمبود و کاستی‌ها بسیار فراوان طاقت‌فسا باشد.

شهردار دانسفهان به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهداف دشمنان در جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای اشاره کرد و افزود: نباید در این نبرد چشم از دشمنان برداریم و فریب بخوریم.

کاظمی با بیان اینکه وظیفه خبرنگار متعهد رصد تحولات و مسائل روز جامعه و بیان اهداف انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: نزدیکی به جریان‌های زور و تزویر و ایجاد موج‌های خبری و رسانه‌ای به نفع افراد صاحب نفوذ به نوعی اهداف قلم و رسانه را زیر سؤال برده و نابود می‌کند.

این مسؤول با اشاره به اینکه دنیای امروز به سوی جهانی شدن و ارتباطات به پیش رفته و در این عرصه نیازمند دید بیشتری هستیم تا بتوانیم تأثیرگذار هستم. ادامه داد: خبرنگاران نیز به اقتضای حرفه خود باید از ابزار و وسائل به روز و کارآمد استفاده کنند.

شهردار دانسفهان عنوان کرد: جریانی که مقابل خبرنگاران متعهد و انقلابی صف کشیده هستند همان جریان فریب و خودنمایی بوده و تکلیف رسانه‌های انقلابی از بین بردن و محو لیبرال‌گرایی در عرصه رسانه است.

* تحریف اخبار یکی از شگردهای دشمنان و عناصر نفوذی برای تخریب هویت جوان ایرانی است

کاظمی با بیان اینکه تحریف اخبار یکی از شگردهای دشمنان و عناصر نفوذی برای تخریب هویت جوان ایرانی است، اضافه کرد: رسانه‌های بیگانه هیچ وقت برای جامعه امروز ما دلسوز نیستند و هر آنچه بر روی سایت‌ها و شبکه‌های خود انتشار داده و پخش می‌کنند با مقصد و مطامع سیاسی است.

وی زبان رسانه را بسیار شیرین و نرم توصیف کرد و بیان کرد: گاهی خبری که در یک رسانه منعکس می‌شود تأثیر بسیار بیشتری از سخنرانی یک مسؤول دارد و به همین خاطر است که دغدغه و پیام این انقلاب را باید از دریچه رسانه به بیرون انتشار دهیم.

شهردار دانسفهان لزوم تربیت نیروهای مؤمن، متعهد، کار درست و همسو با اسلام را وظیفه خبرگزاری‌ها دانست و تصریح کرد: اگر در این راستا هر کدام از رسانه‌ها فعالیت داشته باشند در آینده‌ای که دور از در دسترس نیست شکوفایی و رشد بیشتری را در حوزه رسانه‌های مجازی و تربیت خبرنگاران ارزشی شاهد هستیم.

کاظمی با اشاره به اینکه برخی شبکه‌های عربی نوکری آمریکا و آل‌سعود را می‌کنند و علیه سوریه و عراق خبرهایی را پخش می‌کنند، یادآور شد: نباید اجازه داد این چنین برخی رسانه‌ها گستاخی کرده و آموزه‌های شریعت اهل‌بیت(ع) را زیر سؤال ببرند.

این مسؤول خبرنگاران را عاملی برای حرکت بیشتر مسؤولان در راستای خدمت‌رسانی عنوان کرد و افزود: خبرنگاری موفق است که از تمام توان و اندیشه برای بیان دردها و مشکلات جامعه شهری استفاده ببرد و بدون رودربایستی تنها و تنها نماینده افکار مردمی باشد.

شهردار دانسفهان به رتبه‌بندی رسانه‌ها پرداخت و تصریح کرد: هر یک از رسانه‌ها برای خود اهداف و سیاست‌هایی را در نظر می‌گیرند که مجموع این سیاست‌ها رسانیدن پیام مسؤولان به مردم و بالعکس است.

کاظمی بیان کرد: در هر مراسمی که در مناسبت‌های ملی و مذهبی برگزار می‌شود حضور خبرنگاران یک اصل تلقی می‌شود چرا‌که به بدون حضور آنان هیچ‌گاه دستاوردها به لایه‌های مردم انتقال پیدا نمی‌کند.

* خبرگزاری فارس قزوین بازوی اطلاع‌رسانی شورای شهر دانسفهان

عضو شورای اسلامی شهر دانسفهان نیز در این خصوص در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: تفکر توسعه از دریچه رسانه باید برای مردم بازگو شود چرا‌که وقتی سخن از رسانه به میان می‌آید باید پیشرفت و توسعه نیز مطرح شود.

محمد قموشی به حضور خبرنگاران در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر دانسفهان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: شهرداری و اعضای شورای شهر دانسفهان بر این باور هستند تا آنجایی که قانون اجازه دهد باید اخبار و گزارش‌های عملکردی را در اختیار خبرنگاران قرار داد تا آن‌ها نیز بتوانند مردم را از اخبار شهر آگاه کنند.

وی با بیان اینکه تعامل میان شورای شهر دانسفهان همیشه با خبرنگاران تنگاتنگ و مثبت ارزیابی می‌شود، یادآور شد: تمام برنامه‌هایی که شورای شهر اجرا می‌کند بدون حضور و مشارکت اصحاب خبر هیچ انعکاسی ندارد و به طبع آن مردم هم از برنامه‌ها و اقدامات مطلع نمی‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر دانسفهان خبرنگاران را نماد استقامت در عرصه جنگ نرم معرفی کرد و افزود: توقعی از خبرنگاران می‌رود این است به عنوان نماینده افکار عمومی و کسانی که می‌توانند فریاد مشکلات مردم را به گوش اعضای شورای شهر برسانند مسؤولان را تنها نگذارند و هر از گاهی نسبت به پوشش اقدامات و گزارش‌های شورای شهر اقدام کنند.

قموشی مدیران شهری دانسفهان را به تعامل بیشتر با اصحاب خبر دعوت کرد و ادامه داد: جهش عمرانی و زیربنایی شهر دانسفهان در این سال‌ها با حمایت خبرنگاران اتفاق افتاده است و هر اندازه خبرنگار هوشیار‌تر به امور شهری توجه کند حجم معضلات و مشکلات کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ‌گاه نباید از ارائه گزارش به مردم دریغ کرد و این کار ماهیانه باید صورت گیرد، عنوان کرد: حضور خبرنگاران در مراسم‌ها و نشست‌های شورای شهر دانسفهان در حد قابل قبولی است و در این میان خبرگزاری فارس تعامل کاملی با مدیران شهری دانسفهان برقرار کرده است.

وی عنوان کرد: انتظار شورای شهر این است در طول سال و فصول مختلف خبرنگاران ارتباط خود را حفظ کنند چراکه هر یک از اعضای شورای شهر مطالبی را آماده ارائه دارد.

* مسؤولان مشکل بیمه خبرنگاران را حل کنند

بنا بر این گزارش امید است همانطور که برخی از مشکلات مردم جامعه با اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع خبرنگاران و اصحاب رسانه به گوش مسؤولان رسیده و حل می‌شود مسؤولان نیز نیم نگاهی به مشکلات خبرنگاران انداخته و مشکلات این قشر زحمتکش جامعه که یکی از مهم‌ترین آنان همان مشکل بیمه بوده را حل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار