معاون توسعه ، مدیریت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگری باید محور توسعه کشور شود.
کد خبر: ۲۶۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷ 21 July 2016

سمیع الله حسینی مکارم روز پنجشنبه در نشستی با مسوولان اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل با اشاره به افزایش مطالبات مردمی ، مسوولان و رسانه ها از سازمان میراث فرهنگی افزود: امروزه مردم مطالبات اقتصادی ، اشتغال زایی و حفاظت از آثار تاریخی را از این سازمان دارند و معتقدند که گردشگری باید محور توسعه کشور باشد.
او گفت: سازمان میراث فرهنگی برخلاف دیگر دستگاه های اجرایی سازمان نوپایی است و در زمانی که باید از سوی دولت تقویت و حمایت شود به شرایط سیاست مالی انقباضی دولت برخورده است.
وی با بیان اینکه 75 درصد نیروهای انسانی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نیروهای قراردادی هستند اظهار کرد: اعتقاد ما در سیاست مالی انقباضی دولت که اعتقادی به افزایش نیروی انسانی ندارد بر این است که به دلیل نوپا بودن سازمان میراث فرهنگی و یدک کشیدن دو بخش ضعیف دیگری چون صنایع دستی و گردشگری باید مستثنی از این مساله باشد.
وی افزود: با وجود وضعیت انقباضی دولت تلاش کردیم که تعداد نمایندگی های اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری را از 40 به 190 اداره در استان ها برسانیم و 400 نفر از نیروهای قراردادی سازمان را در سال گذشته به وضعیت پیمانی تبدیل کنیم.
او اظهار کرد: امروز بودجه جاری نسبت به سال گذشته 43 درصد افزایش داشته و بودجه عمرانی نیز 45 درصد افزایش داشته است.
به گفته وی ، پنج پروژه جدید در حوزه صنایع دستی برای اولین بار در ذیل طرح کمک های فنی و اعتباری به بخش غیر دولتی در قانون بودجه سال جاری کل کشور مصوب شده که عبارتند از ایجاد مراکز طراحی و خانه های ترویجی صنایع دستی ، مطالعه و تامین زیرساخت پایانه های صادرات صنایع دستی ، تامین و توسعه زیرساخت دهکده ها و مجتمع های کارگاهی و روستاهای هدف صنایع دستی ، تامین ، آماده سازی و تجهیز ابنیه تاریخی و اماکن برای تبدیل به بازارچه های صنایع دستی و خرید آثار ارزشمند صنایع دستی است که نشان بین المللی و مرغوبیت دارند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، وی همچنین از ایجاد یک ردیف بودجه جدید با عنوان 'اشتغال و ترویج صنایع دستی' در سال جاری خبر داد و گفت: در حوزه صنایع دستی سه برنامه عمده شامل برنامه 'ترویج صنایع دستی'، 'احیا و رشد تولیدات صنایع دستی' و'حمایت از ارتقای صادرات صنایع دستی' در نظر گرفته شده است.
حسینی مکارم بیان کرد: در بخش گردشگری نیز دو برنامه راهبردی 'گردشگری برای داخلی' و برنامه جذب گردشگر ورودی به کشور' در نظر گرفته شده که عمده فعالیت ها در برنامه اول کمک به تشکل ها ، انجمن ها ، دفاتر ، هتل ها و حمایت از فعالیت های ستاد هماهنگی خدمات سفر و حمایت از برگزاری تورها ، تهیه اقلام تبلیغاتی ، حمایت از جشنواره ها و نمایشگاه ها و در برنامه دوم نیز برخی فعالیت های تبلیغی و ترویجی با کاربرد در رسانه ها و کمک به فعالان غیردولتی در جذب گردشگر خارجی پیش بینی شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار