معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تدوین نقشه گردشگری شهرهای این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 20 July 2016

قادر تقی زاده روز چهارشنبه در نشستی با مسوول سازمان راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل افزود: 21 نقشه در استان شامل یک نقشه استانی ، 10 نقشه شهرستان و 10 نقشه مراکز شهرستان های استان با تعیین یک هزار و 800 مختصات جغرافیای مناطق گردشگری و تاسیسات مرتبط استان با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی طراحی و تهیه شده است.
او اظهار کرد: در این نقشه ها برای اولین بار مختصات جغرافیایی تمام جاذبه های گردشگری و خدماتی چون آثار تاریخی ، طبیعی و فرهنگی ، تاسیسات گردشگری ، جایگاه سوخت ، دفاتر خدمات مسافرتی ، مراکز تجاری ، رستوران ها و مراکز پذیرایی بین راهی و حتی سرویس های بهداشتی گنجانده شده تا هدایت و اطلاع رسانی گردشگران به مراکز مربوطه به راحتی انجام شود.
وی همچنین با اشاره به شناسایی حدود 750 جاذبه گردشگری در استان اردبیل که 217 مورد آن به عنوان جاذبه قابل بازدید شناخته شده اظهار کرد: آماده هستیم تمام مشخصات و اطلاعات مربوط به جاذبه های گردشگری استان را برای توسعه گردشگری و اقتصادی و معرفی بیش از پیش این جاذبه ها در اختیار سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس (ع) قرار دهیم.
تقی زاده نسبت به همکاری دو جانبه با سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس (ع) برای جذب گردشگر در فصل های پیک و غیر پیک و انعقاد تفاهم نامه ای اعلام آمادگی و اظهار کرد: با توجه به فصلی بودن گردشگری استان اردبیل تاسیسات گردشگری آن در فصل غیر پیک دارای تخفیف های قابل توجهی است که می توان با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و راهیان نور استان از این فرصت در جذب گردشگر در فصول غیر پیک نیز بهره جست.
تقی زاده نقش تاثیرگذار راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس (ع) را به عنوان گردشگری نوستالژیک در آگاهی رساندن به جوانان نسل جدید در مورد رشادت های دوران دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی مهم دانست.
او افزود: کاروان راهیان نور این مناطق جنگ زده و آثار به جا مانده از دوران دفاع مقدس را به بازدیدکنندگان معرفی می کنند تا بازدیدکنندگان به درک درستی از هشت سال جنگ تحمیلی که در کتاب ها و فیلم ها دیده اند برسند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، سرهنگ پاسدار صالح زارعی ، مسوول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس (ع) نیز در این جلسه با اعلام آمادگی برای معرفی جاذبه های گردشگری استان اظهار امیدوار کرد در راستای توسعه گردشگری تعالی بخش ، اعضای بسیج سراسر کشور از قابلیت های گردشگری استان به ویژه در حوزه معرفی یادمان شهدا و سرداران دفاع مقدس بازدید کرده و با رشادت های این عزیزان آشنا شوند.
استان اردبیل دارای یک هزار و 800 اثر تاریخی است که 920 مورد آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
این استان دارای 120 امامزاده ، 110 چشمه آبگرم و سرد ، 13 مجتمع آبدرمانی و 37 منطقه نمونه گردشگری ، 316 کوه بالای ارتفاع دو هزار متر ، 54 نوع رشته صنایع دستی ، 217 مرکز اقامتی ، 34 دفتر خدمات مسافرتی و 21 مرکز پذیرایی بین راهی دارای مجوز است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار