تفاهمنامه همکاری در توسعه صادرات خوشه هنر صنعت فرش دستباف اردبیل با کشور ایتالیا به امضا رسید.
کد خبر: ۲۶۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲ 19 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در جلسه‌ای که عصر امروز در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، تفاهمنامه همکاری در قالب کنسرسیوم مشترک صادرات فرش دستباف اردبیل به ایتالیا به امضای دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل، مسؤولان خوشه فرش و فدریکو اسپینیلو مدیر فروش بزرگترین مجموعه واردکننده فرش ایران به ایتالیا به امضا رسید تا براساس این تفاهمنامه صادرات فرش به کشور ایتالیا از استان اردبیل رونق بگیرد.

در این تفاهمنامه طرف ایتالیایی متعهد شده تا در قبال ارائه طرح‌ها، نقشه‌ها، رنگ و اندازه فرش مورد نیاز بازار ایتالیا نسبت به خرید فرش و راه‌اندازی نمایندگی فروش محصولات اردبیل اقدام کرده و در کنار آن تحقیقاتی در حوزه بازار و بازاریابی انجام دهد.

در این تفاهمنامه خوشه فرش اردبیل نیز متعهد شده تا مطابق با خواست بازار ایتالیا فرش دستباف تولید و با پشم مناسب، طراحی متفاوت، رنگ ملایم و شرایط مطلوب‌تر فرش تولید و روانه بازار ایتالیا کند.

در این نشست که فعالان فرش استان اردبیل نیز حضور داشتند اصغر حسن‌آبادی واسطه و صادرکننده فرش ایران با ایتالیا با اشاره به تنوع تولید فرش در اردبیل اظهار کرد: ما بیش از 10 سال است که در حوزه فرش اردبیل و صادرات آن برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کردیم و موفق شدیم تا سرمایه‌گذاران و تجار فرش دستباف ایتالیا را که خرید خود را اغلب از ایران انجام می‌دهند به اردبیل بیاوریم تا با زمینه تولید فرش در اردبیل آشنا شوند.

تجار فرش ایتالیا نیز به تجربه خوب صادرات فرش اردبیل به کشور ایتالیا در گذشته اشاره کرد و گفت: دلیل افت صادرات فرش اردبیل عدم صادرات این محصول از گمرکات بود که گاه به نام استان‌های دیگر امر صادرات انجام می‌شد.

اسحاق قاسمی تصریح کرد: در حال حاضر کمتر از پنج درصد صادرات فرش تولیدی در اردبیل را شاهد هستیم و یکی از دلایل افت صادرات حفظ بازار و تولیدات سنتی است که ضرورت دارد فرش جدید اردبیل با تنوع رنگ، نقشه و طراحی‌های متفاوت تولید شود چرا که ایران در رقابت با تبت چین، پاکستان و هندوستان باید فرش با کیفیت‌تری را تولید و روانه بازار مصرف کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار