استاد نمونه کشاورزی دانشگاه‌های اردبیل:
استاد نمونه کشاورزی دانشگاه‌های اردبیل گفت: کشاورزان ما باید از کشت چندمرحله‌ای در طول یک سال زراعی پرهیز کنند چرا که این امر به خاک و منابع ارزشمند بخش کشاورزی ضربه می‌زند.
کد خبر: ۲۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 19 April 2015

به گزارش فارس، نوری قنبلانی شامگاه شنبه در همایش مقابله با خشکسالی در فرمانداری اردبیل اظهار کرد: به رغم برخی ادعاها ما در کشور هنوز به بخش کشاورزی ارزش و بها ندادیم در حالی که مقام معظم رهبری بارها بر اهمیت بخش کشاورزی، تولید محصولات، سرمایه‌گذاری و رونق صنایع وابسته بخش کشاورزی تاکید کردند.

وی بهره‌گیری از روش‌های نوین را در آبیاری به دلیل کمبود منابع آب یادآور شد و گفت: بهره‌گیری از روش تیپ در آبیاری مدرن با استقبال خوبی روبه‌رو شده و دولت نیز اعتبار خوبی را در بودجه سالانه برای تقویت این حوزه در نظر گرفته است.

قنبلانی اهمیت مسئولان را در احیای باغات و اراضی زراعی و تغییر الگوی کشت و توسعه کشت گلخانه‌ای یادآور شد و گفت: ما با تحقیق و پژوهش و بررسی‌های مختلف تلاش می‌کنیم تا ارقام مقاوم در برابر کم آبی را تغییر داده و امکان کشت جایگزین را در محصولاتی همچون گندم و سیب‌زمینی فراهم کنیم.

استاد نمونه کشاورزی دانشگاه‌های اردبیل ادامه داد: ما باید به ارقامی روی آوریم که نیاز آبی آن کم بوده و بر اساس تحقیق و پژوهش راهکارهای منطقی برای تولید بیشتر در نظر گرفته می‌شود.

قنبلانی پرهیز از کشت دو حتی سه محصول را در طول یک سال زراعی کاری اشتباه و غیر قابل فنی و عملی و اصولی عنوان کرد و افزود: اگر ما زمانی به خاطر دوران جنگ و یا شرایط اقتصادی مجبور به این کار بودیم امروز باید مسئولان از این امر پرهیز کرده و جلوی این امر را بگیرند.

وی در پایان با اشاره به راهکار ارائه شده در رفع خشکسالی و مقابله با بحران‌های آب گفت: باید از ابزارهای کاهش آسیب‌پذیری افزایش منابع آب و بهره‌وری بهره گرفته و زمینه تقویت و توسعه راهکارهای جدی و اساسی را در این زمینه به انجام رساند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار