خدابخش:
استاندار اردبیل خواستار بازنگری مواد درسی دانشگاه های این استان شد.
کد خبر: ۲۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱ 12 April 2015

به گزارش مهر، مجید خدابخش در مراسم معارفه رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: با توجه به نرخ قابل توجه فارغ التحصیلان بیکار در اردبیل ضروری است دانشگاه ها در رشته های تحصیلی و مواد درسی بازنگری کنند.

وی تعداد جمعیت فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار را ۵۰ هزار نفر برشمرد و اضافه کرد: در خود نظام مهندسی استان هشت هزار عضو داریم که چهار هزار نفر از این تعداد پروانه اشتغال ندارند.

استاندار اردبیل افزود: در بخش کشاورزی نیز پنج هزار نفر مهندس بیکار کشاورزی داریم و همه این ها ضرورت بازنگری در رشته های دانشگاهی را تاکید دارد.

خدابخش با اشاره به اینکه به عقیده محققان وظیفه علم تولید تئوری است، اضافه کرد: این در حالی است که کشور نیازمند پژوهش های کاربردی است و دانشگاه ها نیز باید به این سمت گام بردارند.

وی با تاکید به جایگاه پارک های علم و فناوری در ایجاد اشتغال اضافه کرد: باید واحدهایی فعال شود تا فارغ التحصیلان دانشگاهی در آن توانمند شده و برای مشاغل مختلف آماده شوند.

رئیس شورای اداری استان تاکید دارد که بر خلاف برداشت اولیه ایجاد اشتغال را دولت و دستگاه دولتی بر عهده ندارد و حتی وزارت کار سازمانی برای تنظیم روابط کارفرما و کارگر است.

استاندار اردبیل معتقد است یکی از میانبرهای تولید اشتغال فعال سازی شرکت های دانش بنیان است و دولت می تواند در بخش تامین زیر ساخت ها این شرکت ها را حمایت کند.

خدابخش بخشی از مسئولیت فعال سازی این شرکت ها را متوجه بنیاد نخبگان استان دانست و تاکید کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند نسبت به تشکیل چنین شرکت هایی اقدام کنند.

وی همچنین با طرح ایجاد یک تعاونی از اساتید دانشگاهی استان، ادامه داد: اردبیل در بحث تشکیل پارک های علم و فناوری عقب مانده است و ضروری است اقدام مناسبی از سوی مراکز آموزش عالی صورت گیرد.

استاندارد اردبیل با اعلام حمایت از چنین نهادهای علمی، اضافه کرد: در خود پارک علم و فناوری ما می توانستیم زمین پارک را با کاربری مسکونی قطعه بندی کنیم که برای حمایت از پارک این کار را نکردیم.

به گفته رئیس شورای اداری استان توسعه شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری قویا در اردبیل دنبال می شود و انتظار می رود وزارت علوم برای جبران مافات و عقب ماندگی این استان را حمایت کند.

در پایان این مراسم «عبدالقیوم قلی پوری» به عنوان رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل و «یاشار عزیزیان» به عنوان مسئول راه اندازی دانشگاه مهندسی فناوری های نوین سبلان منصوب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار