مدیرکل شیلات استان اردبیل از ایجاد و راه اندازی بازار ویژه ماهی‌فروشان طی سال جاری در مرکز این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 23 April 2016

به گزارشخبرنگار مهر،میرآرمان واعظی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت ایجاد بازار مذاکراتی شده است، تصریح کرد: منتظر مشخص شدن مکان بازار هستیم تا طرح را اجرا کنیم.

وی افزود: قرار است شهرداری اردبیل مکانی برای بازار ماهی‌فروشان مشخص کند و هر چند پیشنهاد ما محلی در بخش‌های مرکزی شهر است اما در عین حال در صورتی که مکان مناسبی پیشنهاد شود طرح را اجرا خواهیم کرد.

به گفته مدیرکل شیلات استان، وضعیت تولید ماهی در استان اردبیل رو به بهبود است و با توجه به افزایش سرانه مصرف لازم است جهت بهبود و ساماندهی خریدوفروش ماهی بازاری به این منظور ایجاد شود.

واعظی میزان تولید ماهی در استان را هشت هزار تن در سال گذشته عنوان کرد و متذکر شد: از این میزان شش هزار و ۵۰۰ تن در داخل استان مصرف و مابقی صادر شد.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در اردبیل ۱۰ کیلوگرم است، تصریح کرد: اردبیل رتبه سوم استان‌های غیر ساحلی را در میزان سرانه مصرف دارد.

مدیرکل شیلات استان با بیان اینکه در وضعیت فعلی نیز نظارت‌هایی در خصوص نحوه عرضه و فروش ماهی صورت می‌گیرد، ادامه داد: در خصوص بهداشت ماهیان در بازار نیز دامپزشکی نظارت جامع دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار