سرپرست حوزه هنری استان اردبیل از انتشار کتاب دانشنامه اردبیل برای اولین بار در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ 12 April 2015

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی صبح پنج شنبه در تشریح برنامه های نشر سال جاری حوزه هنری اردبیل تصریح کرد: این کتاب مجموعه مقالات علمی و ارزشمند از احوالات اردبیل از قبل از اسلام تا حال حاضر است.

وی افزود: بعد از کتاب «اردبیل در گذرگاه تاریخ» به قلم باباصفری این کتاب بر اساس نقد و نظر کارشناسان مجموعه جامع و کاملی از تمامی مختصات، ویژگی ها، تاریخ و فرهنگ اردبیل است که توسط اساتید فن گردآوری شده است.

سرپرست حوزه هنری استان با اذعان به همکاری بنیاد دایرالمعارف و حوزه هنری اردبیل در تهیه و تدارک این کتاب، ادامه داد: مقالات تدوین شده و در مرحله صفحه آرایی است.

رجبی ابراز امیدواری کرد این اثر فاخر تا اردیبهشت ماه به چاپ رسیده و مورد استفاده محققان و پژوهشگران قرار گیرد.

این مسئول در عین حال از چاپ کتاب دیگری با عنوان «اردبیل به روایت تصویر» خبر داد و افزود: این کتاب نیز در سه فصل گزیده ای از آثار عکاسی هنرمندان بومی استان است.

به گفته سرپرست حوزه هنری استان برای تهیه این کتاب در سه بخش مجزای مناظر طبیعی، آثار تاریخی و مردم شناسی فراخوان داده شده است.

رجبی با بیان اینکه آثار رسیده در واحد عکس حوزه هنری استان مورد بررسی قرار می گیرد، اضافه کرد: قرار است این کتاب در چهار رنگ، گلاسه و در قطع مناسب در سال جاری چاپ شود.

وی معتقد است این کتاب می تواند به عنوان هدیه شاخصی برای مهمانان و گردشگران استان مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست حوزه هنری استان با بیان اینکه این نهاد اجرایی به دنبال تولید آثار فاخر و ماندگار است، افزود: کتب پیشنهادی سال جاری نیز با تبعیت از این سیاست گذاری مورد ارزیابی قرار گرفته و نسبت به چاپ آن اقدام خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار