مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از اجرای طرح توسعه جنگل فندقلو با جذب مشارکت مردم و واگذاری این امر به خود مردم خبر داد.
کد خبر: ۲۰۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳ 02 April 2016

شهامت هدایت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در تحقق سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری سال که مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی ترسیم کردند سعی می‌کنیم با هدف اقتصادی کردن این طرح‌ها در این حوزه کار را به خود مردم واگذار کنیم تا زمینه اجرای بهتر و شایسته این کار فراهم آید.

وی گفت: اقتصادی کردن چنین طرح‌هایی در سایه کاشت گونه‌های مثمر همراه با سودآوری برای جنگل‌نشینان و صاحبان مناطق همجوار جنگل انجام می‌شود و در این راستا باید یک تلاش و پیگیری واقعی در صیانت از سرمایه‌های موجود شکل بگیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ضرورت حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را وظیفه عمومی و همگانی توصیف کرد و افزود: حتی در آیات و روایات متعدد به اهمیت این مسئله تاکید شده است به طوری که کاشت درخت در اسلام در ردیف با فضیلت‌ترین کارها و قطع درخت به مانند قطع بال‌های فرشتگان توصیف شده است.

هدایت بیان کرد: بر اساس همین الگوهای تربیتی، اخلاقی و دینی مکتب اسلام تلاش می‌کنیم تا در سطح استان با کاشت گونه‌های درختی و نهال‌های مثمر و غیر مثمر سعی در صیانت از محیط‌زیست، تولید اکسیژن بیشتر و رفع آلودگی‌ها همراه با تلطیف هوای طبیعی را شاهد باشیم.

وی جنگل فندقلو را یکی از مناطق بکر و کم نظیر جنگلی در سطح کشور با گونه‌های مختلف اقتصادی توصیف کرد و یادآور شد: تمام تلاش ما بر این است تا در همه مناطق استان با مشارکت خود مردم طرح‌های جنگل‌کاری توسعه پیدا کرده و زمینه‌ای فراهم آید تا بهره‌برداران بتوانند از این سرمایه‌گذاری خود بهره‌برداری مناسبی را داشته باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به اولویت برنامه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری اشاره کرد و افزود: امسال نیز در کنار تقویت تیم‌های گشت و نظارت، تجهیز پاسگاه‌ها و خرید دستگاه‌های جدید اطفای حریق سعی‌مان بر این است تا بتوانیم در جلوگیری از تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی و جنگل‌ها به اجرای طرح‌های توسعه‌ای درخت‌کاری و پروژه‌های آبخیزداری گام‌های عملی‌تر و جدی‌تری را برداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار