استاندار اردبیل گفت: چرخ پروژه های راکد گردشگری این استان به حرکت می افتد.
کد خبر: ۲۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 08 April 2015

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش در جلسه کارگروه اجرایی مرکز جذب و حمایت از سرمایه گذار از فعال شدن 10 طرح سرمایه گذاری متوقف شده استان در سال گذشته خبر داد و افزود: برای تسریع و جلوگیری از متوقف شدن روند اجرایی طرح های سرمایه گذاری سه دستگاه متولی جلسات هفتگی کنترل پروژه و پیگیری پس از صدور مجوز و آغاز طرح ها برگزار می کنند.

وی با اشاره به متوقف شدن 10 مورد از پروژه های سرمایه گذاری در سال گذشته از جمله منطقه نمونه گردشگری و شهر آفتاب نیر و پل معلق مشگین شهر که پس از برگزاری جلسات متعدد و پیگیری ها و رصدهای مستمر دوباره فعال شد گفت: در حوزه گردشگری کشور مساله سرمایه گذاری با بحث 'پنجره واحد' به هیچ وجه حل نخواهد شد.

وی افزود: مساله ای با عنوان پیگیری لازم است تا رصد کننده مراحل اجرایی پروژه ها و حل کننده موانع و بررسی علت توقف پروژه ها پس از صدور مجوز باشد.

وی گفت: تنها 10 درصد پروژه مجتمع تفریحی ، توریستی و آبدرمانی ایرانیان مربوط به آبدرمانی است که به بهره برداری رسیده اما 90 درصد مربوط به مجتمع تجاری ، اقامتی ، کمپینگ ، مرکز سرگرمی و تفریحی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

او بیان کرد: در صورتی که پیگیری ها برای حل و برطرف کردن علت توقف این پروژه ها انجام نشود سرمایه گذار جدید نیز تحت تاثیر سرمایه گذار قبلی رغبت خود را برای سرمایه گذاری در این پروژه ها از دست خواهد داد.

خدابخش با بیان این که توسعه کشور و استان از طریق سرمایه گذاری میسر خواهد بود، اظهار کرد: از آنجایی که بخش دولتی در راستای اجرای اصل 44 در زمینه سرمایه گذاری ممنوع است سرمایه گذاری ها باید توسط بخش خصوصی و شبه دولتی ها انجام شود.

وی بر لزوم تهیه کتابچه سرمایه گذاری در زمینه مشخص کردن زمینه ها و حیطه های سرمایه گذاری توسط سه دستگاه متولی صنعت معدن تجارت ، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و جهاد کشاورزی برای متقاعد کردن سرمایه گذاران تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، خدابخش مشکل طرح های سرمایه گذاری در تمام زمینه ها را پس از آغاز طرح دانست و گفت: ارگان ها با هماهنگی باید نسبت به تکمیل طرح و رفع مشکلات در تمام مراحل ساخت و بهره برداری کنترل لازم را انجام دهند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار