وقتی روزنامه 10 میلیارد تومانی شهرداری به جای اینکه حلقه اتصال صدای مردم مشهد و مدیریت شهری به هم باشد، بیشتر در قالب یک نشریه سیاسی و کشوری ظاهر شود طبیعیست که نمایندگان شورای شهر برای دیده شدن، مجبور به بخشش میلیاردی از کیسه خلیفه شوند و در دو مرحله یک میلیارد و 350 میلیون تومان ناقابل را دو دستی به پای صدا و سیمای استان بریزند!
کد خبر: ۱۹۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 02 March 2016
به گزارش تابناک رضوی، پس ازکمک 750میلیون تومانی 3هفته قبل به صداوسیمای استان، روز گذشته باز هم کمک 600 میلیون تومانی شهرداری به صداوسیمای خراسان رضوی برای خرید تجهیزات پخش مستقیم قابل حمل در صحن علنی شورای شهر مشهد تصویب شد درحالیکه برخی اعضای شورا و نیز بعضی رسانه‌ها از این موضوع کاملا عادی برای نهاد خدمت‌رسانه بی‌رسانه شهرداری، تعجب کردند!

صدا و سیمای خراسان رضوی دیروز مزد عملکرد خوب خودش را در روز خلق حماسه 7 اسفندماه گرفت چراکه به قول آصفی مدیر سابق رادیوی استان و از اعضای شورای شهر مشهد توانست با پخش مستقیم و همزمان حضور مردم در چند شهرستان، شور و اشتیاق انتخاباتی برای حضور بیشتر مردم به منظور رای دادن را ایجاد کند هرچند که هیچگاه بابت کند بودن روند اخذ رای از مردم و علت صف‌های طویل مقابل مراکز اخذ رای و حتی تاخیر بسیار در اعلام نتایج انتخابات در مشهد و برخی تخلفات احتمالی و کاستی‌های اجرایی انتخابات، نقد و حتی سئوال  هم نکند!

رسانه ملی در استان با مدیر کاربلد و متعهد جدید خودش، برای دومین بار است که در یک ماه اخیر می‌تواند از شورای شهر مشهد پول بگیرد و کار خودش را به خوبی به پیش ببرد چنانجه حسنعلی اخلاقی" عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر معتقد است قرار بود کمک به خریدتجهیزات درمقابل خرید خدمت که یک بار این کار را انجام داده و 750میلیون تومان را درمقابل خرید خدمت به صداوسیمای استان دادیم اما بعد ازمدتی گفتند مشکل قانونی برای ارائه خدمات درمقابل این پول دارند و مجبورشدیم 750میلیون تومان را هبه کنیم و اکنون هم می خواهیم دوباره این کاررا درقبال خرید خدمت انجام دهیم و دوباره دچار مشکل می شویم که این کاردرست نیست.

همچنین ستاری، نماینده مردم در شورای شهر مشهد تصریح می‌کند: این که مدیری عوض شود و موافق ما شده، 750میلیون تومان به آن هبه کنیم و اکنون هم 600میلیون تومان دیگربه آن ها هبه کنیم و بعد شورای بعدی بیاید از روزنامه ای بدش بیاید ومسئله اش فرق کند (تغییر رویه بدهد) این موضوع رویه می شود که درست نیست.

وی افزود: درست است که موجودی حساب های شهرداری مشهد زیاد است اما 2برابر آن به بانک ها بدهکاریم پس چرا وقتی بدهکار هستیم می خواهید 600میلیون تومان هبه کنید؟

"سید عبدالکریم جوادی" نیز در این باره گفت: با کمک به رسانه ملی با وجود تعداد زیادی از شبکه های خارجی مخالف نیستیم اما با ابرسازمانی با نام شهرداری روبه رو هستیم که هزاران میلیارد تومان به بانک ها بدهی دارد وبابت آن روزانه 700میلیون تومان سود پرداخت می کند.

همچنین "قدیری طرقی" یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیزبا اعتراض به هبه شدن این مبلغ  گفت: شهرداری سازمان زیاد دارد، صداوسیمای استان هم به عنوان یک سازمان زیر مجموعه شهرداری شده و هرسال دربودجه شهرداری برای آن بودجه درنظر گرفته شود.

و اما بگذریم از اینکه آیا براستی شورای شهر حق چنین هبه هایی را دارد ؟! یا کدام قانون و آیین نامه‌ای اذن و  اختیار بخشش میلیاردها تومان پول عوارض مردم را به سازمانی دیگر می دهد؟! و از همه اینها که گذشتیم علت این چنین رویکردهایی را از سوی نمایندگان شورای شهر مشهد شاید بتوان در بروز برخی نارضایتی های عمومی از عملکرد شورا و شهرداری در دوره اخیر دانست که حتی خدمات و نقاط قوتشان نیز به مردم منعکس نمی‌شود!

شاهد این مدعا تکنیک دیروز صدا و سیمای استان که درهنگام بررسی نظریه هبه 600میلیون تومان به صداوسیما برای خرید تجهیزات پخش مستقیم قابل حمل، حدود یک دقیقه از جلسه شورای شهر را به صورت مستقیم از خبر ساعت 10صبح پخش کرد و تصویر آن از تلویزیون های نصب شده در تالار شورای شهر نمایش داده شد که می‌تواند چراغ سبزی بی‌سابقه به شورای شهر مشهد باشد که اگر می‌خواهید دیده شوید درخدمتیم!

و این لحظات آغازین خدمت تاریخی صدا و سیمای استان با پخش زنده نشست شورای شهر مشهد اگرچه این بار حدود 600 میلیون تومان از جیب بیت المال آب خورد اما یقینا جای دوری نمی‌رود و مردم ثمرات آن را در صورت وجود تدبیر در برنامه ریزی صحیح و تمهید شیوه های نوین ارتباط اقناعی با مخاطب خواهند دید در شرایطی که همین شورای شهر بودجه 10 میلیارد تومانی را به روزنامه شهرداری مشهد داده و نه تنها حلقه اتصال مناسبی میان شورا و مدیریت شهری با مردم ایجاد نشده که گاهی شاهد دست گل‌هایی مانند اختلاس در آگهی‌ها و گل به خودی های غیررسانه‌ای‌های این نشریه، مانند ماجرای چشم فروشی در شهر بهشت، هستیم.

در خاتمه بدون هرگونه توضیح اضافه‌ای، کافیست تا صرفا ویترین یا روی جلد روزنامه شهرآرای پرهزینه شهرداری مشهد را که همین امروز چهارشنبه 12 / 12 سال جاری چاپ شده ببینیم که عمده موضوعات و مسائل آن غیرشهری و غیر مشهدی و بلکه سیاسی و مشابه وطن امروز و کیهان و نشریاتی از این دست است و نه صدای مردم و نه حتی تریبون مدیریت شهری تا بنابراین شورای شهر حق داشته باشد تا برای دیده شدن بیشتر به رسانه ملی متوسل شود! 

نقش شهرآرا در کمک میلیاردی به صدا و سیمای استان چیست؟!

گفتنی است بنا بر تحقیقات در ماه‌های اخیر امسال حدود 90درصد تیتر و عکس های شهرآرا ارتباط مستقیمی با شهر مشهد نداشته است! آیا به‌راستی می‌شود و می‌توان این روزنامه را روزنامه مردم مشهد خواند!



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ميكائيل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
اي كاش اين بودجه به جاي صدا و سيما در يك منطقه كمتر برخوردار توزيع مي شد.
اعضاي شوراي شهر مشهد بدانند كه اين مدل هزينه كردن از جيب مردم بدون هيچگونه توجيحي در انتخابات دو سال آينده بي تاثير نخواهد بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
آره بابا.. شهرآرای موفق، شهرآرای ... پژمانه و بس.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
سلام و تشكر از نقد خوب تان واقعا شهرآرا يك روزنامه غير حرفه اي ، غير تخصصي و بسيار ضعيف است كه توسط عده اي كه سواد رسانه اي بالايي ندارند و از تجربه كافي برخوردار نيستند اداره مي شود. اين روزنامه به جاي اينكه صداي مردم مشهد باشد به تريبوني براي ديگر جريان ها و اقشار مختلف و جاح هاي گوناگون تبديل شده و در حالي مديران اين روزنامه حقوق هاي كلان دريافت مي كنند كه به هيچ وجه اين روزنامه حرفه اي و دلنشين مخاطب نيست. گزارش ها، اخبار، عكس و تيترها هيچ كدام شان حرفه اي و تحليل محور نيستند و رددي را از مردم مشهد و زائران دوا نمي كند. حال اينكه به نظر مي رسد اگر از همين امروز تصميم گرفته شود كه شهرآرا ديگر انتشار نيابد به قطع و يقين مي گويم هيچ اتفاقي نمي افتد كه هيچ بلكه ميلياردها تومان در سال براي شهرداري مشهد صرفه جويي خواهد شد.
انتشار يك روزنامه غير حرفه اي و غير تخصصي با كادري عريض و طويل و البته ضعيف و غير حرفه اي چه لزومي دارد و آيا بهتر نيست اين بودجه صرف ديگر كارهاي فرهنگي و تبليغاتي در مشهد به عنوان پايتخت معنوي ايران شود.
شهرآراي غير حرفه اي با در اختيار داشتن ساختماني شيك و نوساز در دل شهر واقعا گران اداره مي شود و هيچ گاه زبان مردم مشهد نبوده است. شما سوابق مديران اين روزنامه را بررسي كنيد كدام شان حرفه اي و تحصيل كرده اين حوزه تخصصي و يا تجربه دار اين ميدان هستند؟ اداره كردن روزنامه با سليقه شخصي نمي شود؟ اما اين اتفاقي است كه در شهرآرا روي ميدهد. راستي از خبرنگاران حرفه اي و گزارشگران توانمند و عكاسان برجسته اين روزنامه در سال هاي گذشته چه خبر؟ البته اجازه بدهيد حالا كه كار به اين جا كشيد يك بار ديگر پرونده وام ششصد ميليون توامني سال 84 اين روزنامه را باز كنيم. وامي كهشوراي شهر بر اساس يك تصميم اشتباه به آقاي فياضي داد و حالا راستي كسي از آن وام و بازپرداخت آن خبر دارد؟ خيلي دوست دارم يك نفر در اين شهر پيدا شود و اين موضوع را پيگيري كند؟ حق بيت المال چه شد؟ حق ميليون ها شهروند و زائر امام رضا چه شد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
من هم به بخشی از تصمیمات و برنامه ریزی های شهرآرا انتقاد دارم و البته باید در نظر گرفت که مقام معظم رهبری می فرمایند نقد و انتقاد باید منصفانه باشه. چقدر خوبه که در کنار انتقاد، خوبی های شهرآرا هم گفته بشه.
آگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
مدیران فعلی شهرآرا بر اساس یک نقشه جامع انتخاب شده اند تا شهرآرا مشخصا پایگاه گزوه و در مواردی شخصی خاص باشد. بلای سیاسی کاری به جان رسانه شهری مشهد افتاده و عملا کارکرد آن را زیر سوال برده است. اگر مدتی دیگر به همین منوال ادامه یابد، شهرداری به این نتیجه خواهد رسید که نیاز به رسانه جدیدی دارد تا به شکل تخصصی به مشکلات شهر و مدیریت شهری بپردازد! حیف پولی که صرف این شهرآرا شد و خبرنگاران و هنرمندان خوبی که در این رسانه رشد کردند و در دوره اخیر یا صادر شدند و یا خفه! رفقای جدید با پول تک تک مردم این شهر، هر طور که دوست دارند می نگارند و سوتی می دهند و تجربه کسب می کنند و...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار