سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از معرفی قابلیت ها و جاذبه های گردشگری این استان در نمایشگاه بین المللی باکو خبر داد.
کد خبر: ۱۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳ 03 April 2015
قادر تقی زاده روز جمعه افزود: نمایشگاه بین المللی تخصصی گردشگری از 13 فروردین ماه آغاز شده و تا 15 فروردین ماه در در محل مرکز نمایشگاهی EXPO ادامه می یابد.

وی کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه را چین ، ترکیه ، مالزی ، هند ، گرجستان ، ازبکستان ، ایتالیا ، بلغارستان ، تایلند ، تونس ، هندوراس ، جمهوری دومینیکین و مونته نگرو ذکر کرد و گفت: آذربایجان شرقی به عنوان استان معین توسط سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور انتخاب شده است.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه استان های اردبیل ، آذربایجان غربی ، زنجان و دو منطقه آزاد ارس و ماکو شرکت دارند.

وی با اشاره به اختصاص غرفه ای به طول 120 مترمربع با معماری ایرانی برای نمایش توانمندی های گردشگری استان اردبیل بیان کرد: تصاویر و فیلم جاذبه ها ، قابلیت ها و مناطق نمونه گردشگری استان علاوه بر پخش در محل نمایشگاه در قالب لوح فشرده به زبان های ترکی آذربایجان و انگلیسی نیز در میان بازدیدکنندگان این غرفه توزیع می شود.

وی همچنین با اشاره به نصب سه تابلو از جاذبه های تاریخی طبیعی استان به صورت فلکس در این نمایشگاه گفت: نقشه استان ، هشت نوع پوستر و 12 نوع کارت پستال از جاذبه های گردشگری استان به زبان انگلیسی و آذری در میان بازدید کنندگان این نمایشگاه توزیع شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیشترین آمار ورودی گردشگران آذری به استان اردبیل با هدف گردشگری سلامت اظهار کرد: بروشورهای دانشگاه علوم پزشکی استان با هدف معرفی بیشتر توانمندی های درمانی این استان از جمله امکانات و تجهیزات مراکز بیمارستانی ، درمانگاهی و آب های گرم در اختیار بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، تقی زاده افزود: علاوه بر عسل سبلان ، حلوای سیاه و دیگر سوغاتی های ویژه استان اردبیل برای آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با توانمندی های صنایع دستی استان گلیم و ورنی و دیگر صنایع دستی در نمایشگاه مذکور عرضه شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار