با نزدیک شدن به اتمام مهلت تأیید و یا رد صلاحیت‌های انتخابات مجلس خبرگان رهبری و همچنین مجلس شورای اسلامی، جناح‌ها و احزاب به حساسیت خاصی این اوضاع را رصد میکنند.
کد خبر: ۱۷۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 07 February 2016
به گزارش تابناک از قزوین، در شرایطی که مهلت تأیید و همچنین رد صلاحیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری و همچنین مجلس شورای اسلامی به نفس های پایانی خود رسیده احزاب و جناح‌های سیاسی در استان با شرایط و حساسیت خاصی این روزها را رصد میکنند تا بتوانند به ترکیب نهایی خود دست یابند.

در جریان اصولگرایی و احزاب این طیف، گویا اصلی‌ترین مشکل حضور چندید چهره اصولگرا است. این روزها تنها موضوعی که فکر این جریان را به خود مشغول کرده کنار یکدیگر قرار دادن کاندیداها و ایحاد یک ائتلاف است اما گویا این امر کار ساده ای نیست.

حمایت برخی احزاب اصولگرا از خانم محمدبیگی و عدم پذیرش ضمنی سیاهکالی مرادی از ائتلاف کار را برای انتخاب کاندیدای دوم به شدت سخت کرده است.

از سوی دیگر در انتخابات خبرگان گویا جریان اصولگرایی به ائتلاف دست یافته و شاهد حضور اسلامی نماینده فعلی مجلس خبرگان رهبری در کنار رجبی چهره جدید اصولگرایان خواهیم بود.

در سوی دیگر میدان گویا شرایط برای اصلح طلبان اصلا مناسب نیست. خبرهای رسیده حکایت از رد صلاحیت لیدرهای اصلاح طلب در استان دارد .

در انتخابات مجلس شورای اسلامی امیر طاهرخانی از تاکستان، محمد علیخانی و ناصر قوامی از قزوین و قدرت علیخانی از بویین زهرا رد صلاحیت شده بودند و گویا بعد از اعتراض نیز نتوانسته اند نظر هیئت‌های نظارت را تغییر دهند.

با این شرایط شورای اصلاح طلبان استان تصمیم گرفته تا بر روی کاندیداهای سطح دوم خود سرمایه گذاری کند و باید دید در این فرصت باقی مانده چه تدبیری خواهد اندیشید.

همچنین کاندیدای این طیف در مجلس خبرگان رهبری یعنی آیت الله تاکندی نیز در دوره نخست تأیید صلاحیت نشده و منتظر اعلام نظر هیئت نظارت به اعتراض خود است.

روزهای باقیمانده برای دو جریان اصلاح طلب و اصولگرای استان در چند روز باقی مانده به شدت نفس گیر و حساس است و این انتظار وجود دارد تا هر چه زودتر لیست های نهایی دو جریان مشخص شوند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار