دبیر کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش و جوانان گفت: موضوع درخواست شهرداری‌ها مبنی بر تجاری‌سازی باشگاه‌های ورزشی به دلیل زیان باشگاه‌ها در دست بررسی است.
کد خبر: ۱۶۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹ 11 January 2016

به گزارشخبرنگار مهر، امیر افراطی عصر دوشنبه در مراسم تجلیل از باشگاه‌های ورزشی برتر تصریح کرد: شهرداری‌ها به دلایل مختلف به باشگاه‌ها فشار می‌آورند که باشگاه‌ها تجاری شوند و وجهی را بابت تجاری شدن بپردازند.

وی افزود: برخی باشگاه‌داران مخالف این موضوع هستند و این مخالفت موجب شده برخی تعطیل شوند که در حال رفع مشکل و رایزنی با وزارت کشور جهت رفع آن هستیم.

دبیر کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برنامه‌های جدید این وزارت خانه جهت ساماندهی باشگاه‌های ورزشی تصریح کرد: به همین منظور سامانه کمیسیون ماده ۵ به‌عنوان بانک اطلاعاتی تسهیل پروانه‌های بهره‌برداری تشکیل شده است.

افراطی افزود: در حال حاضر ۱۶ هزار باشگاه در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و تمامی استان‌ها اطلاعات خود را به ثبت رسانده‌اند که این فرایند می‌تواند موجب بهبود نظارت‌ها شود.

وی با اشاره به تنظیم شیوه‌نامه انضباطی برای کمیسیون، ادامه داد: این شیوه‌نامه به هدف رعایت عدالت در بین باشگاه‌ها تنظیم‌شده تا افراد کاری و متخلف به‌واسطه آن مشخص شوند.

دبیر کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش و جوانان درعین‌حال به تشکیل کمیته‌های انضباطی در تمامی استان‌ها اشاره کرد و افزود: برای اولین بار در نظر داریم نظارت و بازرسی استان‌ها را افزایش دهیم.

افراطی با اشاره به ثبت یک روز در هفته تربیت‌بدنی به نام روز باشگاه متذکر شد: علاوه بر این ضروری است افرادی که در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرده و به ورزش کشور با هزینه شخصی کمک می‌کنند و سیاست‌های وزارت خانه را در باشگاه‌ها اجرا می‌کنند شناسایی شوند.

وی تصریح کرد: به همین منظور شیوه‌نامه تشویقی برای افراد موفق و منضبط تنظیم‌شده و به‌تمامی ادارات کل بخشنامه شده است.

دبیر کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش و جوانان در خصوص فعالیت فدراسیون‌ها اضافه کرد: به لحاظ آئین‌نامه‌ای دچار مشکل هستیم و آئین‌نامه فدراسیون‌ها در حال بررسی است.

افراطی از آماده‌سازی آیین‌نامه برای پنج فدراسیون خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری برای ۲۰ فدراسیون دیگر نیز آیین‌نامه به اتمام برسد.

وی متذکر شد: درخواست ما از فدراسیون ورزشی این است که بیمه ورزشی یک‌ساله شود تا ورزشکار بیش‌ازپیش موردحمایت قرار گیرد.

دبیر کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش و جوانان از تقسیم‌بندی باشگاه‌ها به دو نوع همگانی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: باشگاه همگانی (تک‌رشته‌ای وبدون مسابقه مثل بدن‌سازی و یوگا) و حرفه‌ای (چندرشته ای که قابلیت تیم داری در لیگ را دارند) است.

به گفته افراطی برون‌سپاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در باشگاه‌ها از اولویت‌های وزارت است و زمینه تشکیل اتحادیه رشته‌های مختلف ورزشی از طریق ادارات کل مهیا خواهد شد.

وی به ممنوعیت خریدوفروش هرگونه دارو و مواد مجاز و غیرمجاز در باشگاه‌ها اشاره کرد و در خصوص موزیکی که در باشگاه‌ها به‌ویژه باشگاه‌های خواهران پخش می‌شود، تصریح کرد: در این خصوص با معاونت صدای وزارت ارشاد مذاکره شده است.

وی افزود: قرار است در استان‌ها بانک‌های موزیک راه‌اندازی شود تا هم‌شغل ایجاد شود و هم سالم‌سازی موردتوجه باشد و درعین‌حال موزیک‌های بی‌کلام به‌صورت نمونه انتخاب شوند و در اختیار باشگاه‌ها قرار گیرند.

به گفته دبیر کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش و جوانان برای صدور مجوز باشگاه‌های ورزشی خواهران محدودیتی نداریم و بر اساس ضوابط مجوز صادر می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار