فرماندار گرمی گفت: وضعیت راه‌های ارتباطی شهرستان گرمی نامناسب است.
کد خبر: ۱۳۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۲ 29 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر علی رحیمی‌زاده عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات این شهرستان در حوزه راه و شهرسازی، وضعیت راه‌های ارتباطی شهرستان گرمی را نامناسب دانست و خواستار توجه بیشتر مسئولان متولی استانی در این رابطه شد.

وی بر تلاش مضاعف برای رفع کمبودها و لزوم خدمت به مردم با تأمین رفاه و آسایش مردم گرمی تاکید کرد و گفت: در مقایسه سر انگشتی، اعتبارات توزیع شده در حوزه راه و شهرسازی گرمی در مقایسه با برخی شهرستان‌های همجوار بسیار کم است.

فرماندار شهرستان گرمی با انتقاد شدید از وضعیت راه‌های ارتباطی نظیر بخش موران به مرکز شهرستان، بخش انگوت به مرکز شهرستان رضی به سه راهی امیر کندی خواستار رفع هر چه زودتر این مشکلات شد.

رحیمی‌زاد افزود: در محور رضی به امیر کندی به علت تردد خودروهای سواری و باری از این مسیر و نامناسب بودن آن شاهد تصادفات زیادی بودیم که تاکنون بیش از چندین سال از اجرای این طرح گذشته اما به علت عدم آماده‌سازی این مسیر از سوی اداره راه و شهرسازی استان، مشکلاتی را برای رانندگان و مسافران از این محور ترانزیتی به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه چرا مردم باید قربانی اعتبارات کم تخصیص یافته باشند و به دلیل وضعیت نامناسب جاده‌ها، آمال خود را به فنا بسپارند، با اشاره به مه‌خیز بودن مسیر سه راهی امیر کندی به طرف شرفه در محور جاده جدید گرمی به اردبیل تعیین تکلیف روشنایی این مسیر در کمترین زمان ممکن با توجه به آغاز فصل سرما را خواستار شد.

رحیمی‌زاد بیان کرد: آسفالت راه‌های ارتباطی روستاها و آسفالت لاین دوم مسیر پمپ بنزین قدیم به طرف میدان شهدای گمنام فعلی طبق تعهد قبلی اداره راه و شهرسازی استان از دیگر خواسته‌های ما از متولیان امر است.

وی با بیان اینکه از پروژه 174 واحدی مسکن مهر گرمی حتی یک واحد هم تحویل متقاضیان نشده است، اضافه کرد: کج سلیقگی مسئولان، مدیرعامل و پیمانکاران این پروژه سبب بی‌اعتمادی مردم و انصراف دسته جمعی متقاضیان از دریافت مسکن مهر شد.

رحیمی‌زاد در مورد دلایل انصراف متقاضیان مسکن مهر شهرستان گرمی با بیان اینکه این منطقه از بدشانس‌ترین مناطق کشور در مورد پروژه مسکن مهر بوده است، ادامه داد: در سایر نقاط کشور حداقل ساختمان‌هایی به اسم مسکن مهر ساخته شد اما در گرمی این حداقل‌ها هم وجود ندارد.

فرماندار گرمی تعیین تکلیف پرونده مسکن مهر واگذار شده به بخش خصوصی و نظارت بر قیمت تمام شده تنها 21 واحدی توسط راه و شهرسازی را خواستار شد.

معاون اداره راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه از مجموع سه میلیارد و 600 میلیون تومان اختصاص یافته در سال‌جاری به حوزه راه و شهرسازی گرمی تاکنون تنها 200 میلیون تومان اختصاص یافته است، گفت: این در حالی است که در حوزه راه و شهرسازی در این شهرستان مرزی به اندازه 11 میلیارد تومان توسط اداره راه و شهرسازی استان کار اساسی صورت گرفته و هزینه شده است.

حیدری در مورد به تعویق افتادن پروژه رضی به طرف سه راهی امیر کندی نیز افزود: براساس برآورد کارشناسان این اداره کل، هزینه تمام شده این پروژه مبلغ بیش از شش میلیارد تومان اعتبار ملی عنوان شده ولی متأسفانه تنها 1.5 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته که تنها چندین برابر این مبلغ تخصیص یافته تاکنون توسط پیمانکاران پروژه صرف این مسیر شده و در این زمینه بدهی زیادی به پیمانکار داریم.

وی با بیان اینکه مبلغ 23 میلیارد تومان اعتبار ملی به استان در حوزه راه و شهرسازی در سال‌جاری اختصاص یافته بود، تصریح کرد: متأسفانه با گذشت چندین ماه از سال‌جاری درصد اختصاص یافته از این مبلغ ملی هنوز صفر درصد است.

معاون اداره راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد روشنایی مسیر امیر کندی به طرف شرفه بیان کرد: عملیات تیر‌گذاری و سیم‌کشی این مسیر به طول 19 کیلومتر از دو سال قبل انجام شده ولی به دلیل عدم تمکین اداره برق استان نسبت به برق‌کشی به این تیرها و همچنین اختلاف بر سر تعبیه لامپ 250 واتی ضعیف به جای 400 واتی توسط شرکت برق استان که بالا رفتن قدرت وات لامپ‌های نصب شده تأثیر بسزایی در وسعت شعاع روشنایی مسیر می‌گذارد، از دلایل طولانی شدن بهره‌برداری از این پروژه می‌توان نام برد.

حیدری از تحویل قیر رایگان توسط وزارت راه و شهرسازی به شهرهای زیر 20 هزار نفر خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه شهرداری‌های شهرهای استان می‌توانند بدون محدودیت در مقدار قیر رایگان حواله را دریافت کنند و در قبال دریافت این قیرها ضمانت‌نامه کتبی مبنی بر مصرف این قیرها در حوزه آسفالت‌ریزی معابر و خیابان‌های شهری به وزارت راه و شهرسازی تحویل دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار