رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل از درمان موفق 360 زوج نابارور در مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹ 18 November 2015
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد دانشگاهی اردبیل ، رامز نصیری صالح در نشستی با آیت الله موسوی اردبیلی در قم افزود: در آینده در حوزه سلول درمانی نیز درمانگاه هایی در اردبیل راه اندازی می شود.
او گفت: در جهاد دانشگاهی استان اردبیل در بخش درمان ناباروری زوج های نابارور و بحث های پژوهشی اصلاح نژاد برخی محصولات قدم های خوبی برداشته شده است.
او اظهار کرد: همچنین طرح اصلاح گونه فندق اردبیل از جمله 10 طرح شاخص جهاد دانشگاهی کشور است ، اردبیل به لحاظ بهره مندی از جنگل فندقلو در بخش تولید فندق از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی افزود: در حال تولید گونه های هیبریدی با مغز بزرگ تر و مقاوم در برابر تنش سرما و کم آبی هستیم که به لحاظ اقتصادی فواید فراوانی در بخش داخلی و صادرات به سایر کشورها خواهد داشت.
آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی هم در این نشست گفت: کار شما در درمان ناباروری خانواده های نیازمند بالاترین عبادت است.
او افزود: اهمیت کار شما به این است که علم را به منصه ظهور رسانده اید و از حالت پژوهشی ، علمی به کاربردی برده اید و این خود موفقیت بسیار بزرگی است که دیگر دانشمندان نیز باید علوم را به این سمت سوق دهند.
او گفت: در بحث فرهنگ نیز باید تلاش ویژه ای شود ، ابتدا از فرهنگ نیک مردم حفاظت شود و جامعه را به سمت فرهنگ دینی ناب سوق دهند ، باید جامعه را با فرهنگ قرآن مجید و سیره اهل بیت (ع) آشنا کرد که در این صورت مردم را از خطرات پیش رو حفظ کرده ایم.
وی یکی از مشکلات اصلی جامعه امروز را ریشه کن کردن فقر دانست که دولت و خیرین باید در این زمینه تلاش کنند.
وی با آرزوی موفقیت برای جهادگران جهاد دانشگاهی اردبیل از خیرین خواست در کمک به درمان ناباروری وارد شده و افراد کم درآمد و یا فقیر را یاری کنند تا خانواده های فاقد فرزند نیز طعم شیرین مادری و پدری را بچشند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار