کارگردان تئاتر مشهد گفت: تئاتر «میدان مقاومت» با محوریت زندگی «جانباز ایوب» روی صحنه می‌رود.
کد خبر: ۱۲۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 08 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمد جهانپا در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: تئاتر میدان مقاومت از 10 آبان ماه امسال در تالار بهار مجتمع فرهنگ امام رضا(ع) مشهد مقدس به نمایش گذاشته شده و تا 23 آبان ماه نیز ادامه دارد.

وی عنوان کرد: هر اجرا در هر شب از نمایش به یکی از شهدای مشهد تقدیم می‌شود و این اقدام در راستای زنده کردن یاد و خاطره شهدا بوده است.

جهانپا تصریح کرد: نمایش، داستان جانبازی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس به نام ایوب است که در این تئاتر سفری را آغاز می‌کند و در این سفر واقعیت‌های زیادی برای او هویدا می‌شود.

وی از بازی برخی بازیگران مشهور در این کار خبر داد و افزود: علیرضا سوزن‌چی، امیر احسان امیرپور، جلال کریم زاده، پرستش سلطانی، مجتبی شفیعی، سحر شفیعی، محسن شهرکی، کوروش خبیری‌پور، سارا گل‌نژاد، سپیده موسوی، محمدرضا علوی و سعید توکلی در میدان مقاومت ایفای نقش می‌کنند.

این کارگردان مشهدی تئاتر تصریح کرد: در این نمایش چهار تن از فرزندان جانبازان مشهدی نیز به نقش آفرینی می‌پردازند، این نمایش همچنین نمایش نامه برگزیده تئاتر مقاومت است که از 3 تا 4 آذر ماه امسال در تهران و به عنوان نماینده استان خراسان رضوی به روی صحنه می‌رود.

جهانپا با بیان اینکه امروز گلایه‌ها از مسئولان و مدیران فرهنگی هنری شهر مشهد و استان خراسان رضوی بسیار زیاد است، گفت: گلایه‌ای که از مسئولان و مدیران فرهنگی و هنری استان خراسان رضوی دارم این است که متاسفانه امروز هیچ مسئول شهری و فرهنگی که می‌تواند به اجرای عمومی این تئاتر کمک کند توجهی نمی‌کند.

وی افزود: متاسفانه هیچ تشویق و حمایتی از فعالیت‌هایی که تا کنون انجام داده‌ایم صورت نداده‌اند، با این وجود جا دارد از مدیران و کارکنان حوزه هنری خراسان رضوی تشکر کنم که در کنار ما ماندند.

کارگردان تئاتر «میدان مقاومت» تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در فضاهای هنری و تبلیغاتی بیشتر از پیش پیشرو باشد تا به واسطه حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران در این قبیل از مراسم‌های هنری فرهنگ ایثار و شهادت نیز ترویج پیدا کند.

وی با اشاره به استقبال مخاطبان و مردم از این تئاتر نیز افزود: استقبال از این تئاتر خوب بوده و من به عنوان کارگردان این تئاتر خود در برخی از نقاط شهر برای بلیت اثر خودم به پخش تراکت معرفی این اثر می‌پرداختم، هرچند که با سرمای هوا روبرو شدیم ولی علاقه مندان به تئاتر گرمابخش فضای این اثر بودند.

جهانپا با اشاره به وضعیت تئاتر دفاع مقدس در مشهد مقدس و استان خراسان رضوی بیان کرد: ما به صورت میانگین و دوره‌ای نمایش‌های دفاع مقدس بسیار شاخص و مطرحی در استان خراسان رضوی و شهر مشهد شاهد هستیم که به روی صحنه می‌رود ولی اکثر تئاترهایی که در مشهد مقدس به روی صحنه می‌رود با هزینه‌ شخصی افراد تولید می‌شود.

وی افزود: این قبیل از تئاترها به خواسته و تمایل اعضای گروه شکل می‌گیرد همین موضوع هم سبب شده که متاسفانه هیچ مسئولی برای حمایت از این آثار مشارکتی فعالانه نداشته باشد.

این کارگردان تئاتر حوزه ایثار و شهادت تصریح کرد: از مسئولان فرهنگی و هنری استان خراسان رضوی تقاضا دارم که به تئاتر حوزه ایثارگری و مقاومت توجه ویژه‌ای در خور این هنر داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار