معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به آغاز ذخیره سازی میوه شب عید در این استان گفت: با هدف حمایت از باغداران ، خرید به طور مستقیم از خود تولید کننده انجام می شود.
کد خبر: ۱۲۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱ 04 November 2015

 به گزارش ایرنا،اصغر پرتوی افزود: شرایط خرید به این گونه است که وزن هر عدد سیب باید بین 140 تا 190 گرم وزن داشته و از بازار پسندی مطلبوبی برخوردار باشد .
وی بیان کرد: برنامه ریزی لازم برای ذخیره سازی میوه شب عید به میزان 789 تن سیب درختی قرمز و یک هزار و 88 تن مرکبات انجام شده و مشکلی در تامین میوه شب عید و روزهای اول سال آینده نخواهیم داشت.
او گفت: اردبیل علاوه بر تامین نیاز داخلی استان این آمادگی را نیز دارد که بیش از 20 هزار تن سیب درختی قرمز مازاد بر نیاز را به استان های همجوار صادر کند.
وی اظهار کرد: سازمان تعاونی روستایی استان اردبیل به عنوان مباشر وظیفه خرید و ذخیره سازی سیب درختی و مرکبات را بر عهده گرفته است.
پرتوی اضافه کرد: محصول خریداری شده با کیفیت عالی و سورت شده در جعبه دو ردیفه از باغداران شهرستان های مشگین شهر ، خلخال و کوثر بوده که نیاز شهرستان های شمالی استان از باغات شهرستان مشگین شهر و نیاز شهرستان های جنوبی و مرکزی استان از باغات شهرستان های خلخال و کوثر تامین می شود.
وی گفت: پرتقال مورد نیاز استان نیز هفته آینده توسط گروهی با هماهنگی سازمان تعاونی روستایی استان در بازدید از باغات مرکبات برای بررسی کیفیت و قیمت به استان مازندران اعزام خواهد شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، پرتوی افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان و بانک توسعه تعاون استان نیز با پرداخت وام در حمایت از سازمان تعاونی روستایی اعلام کرده و با پیگیری ها تمام مراحل تامین میوه شب عید اعم از خرید ، حمل و ذخیره سازی و نگهداری و آغاز و نحوه توزیع مشکلی نخواهیم داشت.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار