رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سازمان جهادکشاورزی اردبیل گفت: اولین کلکسیون گیاهان دارویی شمالغرب کشور در اردبیل راه‌اندازی می‌شود تا گونه‌های مختلف گیاهان دارویی شناسایی شده و پرورش پیدا کند.
کد خبر: ۱۱۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸ 28 October 2015

حسین کربلایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اهمیت گیاهان دارویی و ضرورت بهره‌گیری از این ظرفیت ما با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و سازمان جهادکشاورزی تلاش می‌کنیم تا کلکسیون گیاهان دارویی شمالغرب کشور به عنوان یک مجموعه منظم را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: در استان اردبیل 475 گونه گیاهان دارویی در قالب رویشگاه‌های طبیعی مورد شناسایی و هدف‌گذاری قرار گرفته به طوری که 250 گونه از این گیاهان دارویی از رویشگاه‌های اصلی خود به این کلکسیون در سال گذشته منتقل شده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سازمان جهادکشاورزی اردبیل گفت: بهار امسال نیز تلاش کردیم تا 128 گونه دیگر که در مناطق مختلف استان و همچنین استان‌های شمالغرب کشور شناسایی شده بود به این مجموعه منتقل کرده و اضافه کنیم تا زمینه تکمیل این چرخه بیش از گذشته فراهم آید.

کربلایی با بیان اینکه در مجموع تاکنون 178 گونه گیاهان دارویی به این کلکسیون که در منطقه سامیان اردبیل قرار گرفته منتقل شده است، بیان کرد: تنوع گونه‌های گیاهی سبب شده است تا ما یک ظرفیت و توان متفاوتی را در استان شاهد باشیم.

این مسئول ادامه داد: ما همچنان تلاشمان را انجام می‌دهیم تا در سال آینده نیز 70 گونه گیاهان دارویی که در استان اردبیل و استان‌های همجوار ما به صورت هم اقلیم و هم شرایط وجود دارد در این کلکسیون گردآوری کرده و نسبت به نگهداری آنها به صورت طبیعی اقدام کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سازمان جهادکشاورزی اردبیل یادآور شد: ما در مرکز تحقیقات جهادکشاورزی با استفاده از روش‌های جدید اما به صورت طبیعی و در بهترین شرایط سعی‌مان بر تقویت وضعیت موجود در توسعه و توانمندی این بخش است که قطعا این مجموعه می‌تواند زمینه تولید، فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی را در این استان به بهترین شکل و قالب فراهم آورد.

کربلایی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: در شرایطی که این کلکسیون می‌تواند منبع عظیم مطالعات، تحقیقات و حرکت‌های جهشی باشد خود می‌تواند زمینه تغییرات گوناگونی را فراهم کرده و امکان بهره‌گیری بیشتر از این ظرفیت را به وجود آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار