مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: تعداد ۱۳ هزار و ۱۹۷ بیماری خاص در استان نشاندار شده‌اند که به ترتیب پرفشاری خون، دیابت نوع ۲ با نیاز به دریافت انسولین و سرطان بیشترین تعداد نشان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۱۶۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱ 07 May 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علی اربابی با بیان اینکه بیماری خاص و صعب‌العلاج به آن دسته از بیماری‌هایی گفته شود که در جامعه عمومیت نداشته و برای درمان آن‌ها شرایط ویژه‌ای باید فراهم کرد که بر اساس تعریف وزارت بهداشت ۱۰۷ بیماری صندوق خاص و صعب‌العلاج را تشکیل داده است که تا قبل از سال ۱۴۰۱ تعداد این بیماری‌ها ۵ بیماری بوده است (هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، ام‌اس، پیوند کلیه) که به ۱۰۷ بیماری ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: بیماران خاص و صعب‌العلاج و نادر برای برخورداری از حمایت‌های مالی باید ابتدا در سامانه الکترونیک توسط پزشک نشان‌دار شوند.

اربابی بیان کرد: با ارئه گواهی از پزشک معالج و مستندات مرتبط با بیماری و مراجعه به اداره کل و اداره شهرستان و قرار گرفتن در لیست به منظور اجرای فرایند نشان در سامانه مرتبط، پس از فعال شدن نشان در سامانه مدیریت نشان با توجه به لینک این سامانه به سامانه‌های الکترونیک شرکای کاری (مراکز خصوصی و بیمارستانی) همزمان با دریافت خدمات مورد نیاز به طور خودکار بخش عمده‌ای از هزینه‌های مازاد بر سهم سازمان اعمال می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار کرد: خدمات و هزینه‌های که در سامانه‌های الکترونیک بارگذاری نشده است. بیماران می‌توانند با ارائه فاکتور و مستندات به اداره کل شهرستان نسبت به دریافت هزینه‌های فوق اقدام کنند.

وی در خصوص هزینه بیماری‌ها، بیان کرد: تاکنون سرطان و سایر بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی و قلبی به ترتیب بیشترین هزینه‌ها را در برداشتند.

اربابی در خصوص چگونگی شکل‌گیری صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بیان کرد: هدف از تشکیل این صندوق کاهش پرداخت از جیب و جبران بخشی از هزینه‌های درمان بیماری خاص و مبتنی بر بند (ن) تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور و تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تشکیل شده است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: تعداد ۱۳۱۹۷ بیماری خاص نشاندار شده‌اند که به ترتیب پرفشاری خون، دیابت نوع ۲ با نیاز به دریافت انسولین، سرطان بیشترین تعداد نشان را به خود اختصاص داده است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار