مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: در گشت‌های نظارتی استان تهران بیش از ۴۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک کشف و برای نمونه برداری و تعیین تکلیف، ضبط موقت شد و ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد با حکم معدوم شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴ 16 April 2024

به گزارش «تابناک تهران»، مسعود محمدیان با اشاره به برخورد با متخلفان در روز‌های اخیر گفت: در پی اجرای طرح تشدید نظارت‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان در استان تهران، اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی تهران، بیش از ۶ هزار مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام دادند.

وی افزود: در طرح مذکور که از ۱ اسفند سال ۱۴۰۲ شروع شد و تا پایان ماه مبارک رمضان، ادامه داشت؛ ۴۶ اکیپ نظارتی طی بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان تهران بیش از ۴۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک کشف و برای نمونه‌برداری و تعیین تکلیف ضبط موقت شد و ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف با حکم قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در ادامه با بیان اینکه سلامت غذایی مردم خط قرمز دامپزشکی است، گفت: پرونده ۳۲ واحد متخلف به مراجع قضایی ارجاع و ۱۰ واحد صنفی پلمب شده است.

محمدیان در پایان از شهروندان استان تهران خواست ضمن تهیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی، درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با دامپزشکی مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۲ برای پیگیری اطلاع‌رسانی کنند.

منبع/تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار