کد خبر: ۱۱۶۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳ 07 April 2024

با اعمال آخرین تغییرات دستمزدی سال جدید ، تمامی بیمه شدگان اختیاری ، مشاغل آزاد ، زنان خانه دار ، رانندگان و کارگران ساختمانی و ... میتوانند نسبت به پرداخت حق بیمه های خود در سالجاری اقدام نمایند .
به گزارش تابناک گیلان ، کیوان مرتضوی با بیان اینکه با ابلاغ حداقل دستمزد سال و مصوبات شورایعالی کار و تعیین ضرایب و مبالغ دستمزدی مشمول کسر حق بیمه سال جدید ، تغییرات مربوطه به صورت نرم افزاری در تمامی سامانه های سازمانی در کوتاهترین زمان ممکن فراهم گردید افزود : از نخستین روزهای فروردین ماه امکان دریافت فیش و پرداخت حق بیمه برای گروههای مشاغل آزاد ، اختیاری ، زنان خانه دار ، دانشجویان ، رانندگان و کارگران ساختمانی با دستمزد جدید و اعمال تغییرات مهیا شده است .
وی همچنین اذعان داشت : بیمه شدگانی که به دلایلی همچون تغییر نرخ سرانه درمان در اواسط سال مبالغی را بابت این موضوع بدهکار میباشند در ابتدای امر باید نسبت به اخذ گردش حساب جداگانه و پس از آن دریافت فیش فروردین و سایر ماهها اقدام نمایند .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان ساخت بیمه شدگان گروههای مشاغل آزاد که با بیش از 123 هزار نفر بزرگترین جامعه را در این بین دارا هستند برای پرداخت حق بیمه هر ماه حداکثر تا دوماه پس از آن فرصت دارند ولی افرادی که برخورداری از درمان را نیز در قرارداد خود برگزیده اند باید جهت جلوگیری از اختلال در استحقاق مربوطه به شکل ماهانه پرداخت حق بیمه را انجام دهند .
شایان ذکر است حداقل دستمزد روزانه سال 1403 معادل 2 میلیون و 388 هزار و 728 ریال بوده و مبالغ جدید فیش های حق بیمه در بیمه های رانندگان ، کارگران ساختمانی و اختیاری با اعمال ضرایب مربوطه بر مبنای آن محاسبه خواهد شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار