بر اساس آنچه کارشناسان و مطلعین میگویند این نوع از حلزون می‌تواند برای محصولات کشاورزی ویرانگر باشد و همچنین حامل انگل‌هایی است که می‌تواند باعث مننژیت، انسفالیت و اختلالات روده در انسان شود و این موضوع ما را نگران کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۸ 27 March 2024
حمله حلزون‌های غول‌پیکر به مناطقی در لنده+فیلم

تابناک کهگیلویه وبویراحمد؛ یک کشاورز لنده ای در گفتگو با تابناک اظهارداشت روزانه بیش از دو هزار حلزون از باغ و محل کشاورزی صیفی‌جات خود جمع آوری می‌کند.

فیلم ارسالی

این کشاورز می گوید امسال با توجه به شرایط بوجود آمده کشت بسیاری از صیفی‎جات و حتی درختان باغی مشکل شده است و روزانه مجبوریم تمام اعضای خانواده و همسایه ها سرگرم جمع آوری حلزون از سطح باغ و کشاورزی خود باشیم. چندین بار اقدام به خرید سم و سمپاشی کردیم ولی اثر گذاری مطلوبی را شاهد نیستیم.

وی افزود؛ برخی از کارشناسان و مطلعین به ما گفتند تنها راه مقابله با این آفت سم پاشی است و کم کردن علف های هرز که متاسفانه هر روز شاهد افزایش این آفت هستیم.

وی گفت؛ بر اساس آنچه کارشناسان و مطلعین میگویند این نوع از حلزون می‌تواند برای محصولات کشاورزی ویرانگر باشد و همچنین حامل انگل‌هایی است که می‌تواند باعث مننژیت، انسفالیت و اختلالات روده در انسان شود و این موضوع ما را نگران کرده است.

او می‌گوید هر روز شاهد تکثیر و هجوم حلزون ها در سطح بیشتری از محل کشاورزی خود هستیم و بر اساس آنچه دیگر کشاورزان هشدار می‌دهند بزودی شاهد درگیر بودن سایر کشاورزان با این آفت در منطقه خواهیم بود کمااینکه ما بر اساس وظیفه اقدامات بسیاری برای مبارزه با این آفت انحام دادیم و موضوع را به مسئولین مربوطه در سطح شهرستان اطلاع دادیم.

منطقه مورد نظر که هم اکنون مورد هجوم گسترده این آفت قرار گرفته است در جنوب شهر لنده مابین دو شهرک سرآسیاب قرار دارد که لازم است مورد بازدید میدانی متولیان کشاورزی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار