رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی جهادکشاورزی اردبیل گفت: 11 طرح تحقیقاتی و مطالعاتی در زمینه توسعه بخش کشاورزی مدنظر و مورد توجه جهادکشاورزی استان اردبیل قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ 12 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین کربلایی صبح امروز در جلسه شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: تحقیق و پژوهش یکی از مولفه‌های اساسی توسعه کشاورزی محسوب می‌شود و شرط پیشرفت کشور در گرو گسترش دامنه تحقیق و پژوهش است.

وی افزود: فعالیت‌های تحقیقاتی زمانی موجب توسعه و رفع چالش‌ها و نیازهای موجود جامعه می‌شود که نتایج آن باعث تولید ثروت و بهبود وضعیت معیشتی کشاورز شود.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی جهاد کشاورزی اردبیل تولید ارقام و واگذاری آن به بخش خصوصی را یکی از اقدامات اساسی تجاری‌سازی تحقیقات اعلام کرد.

کربلایی یادآور شد: با توجه به شرایط موجود و تغییرات جوی کشورمان وارد مرحله بحران آب شده است بنابراین تحقیقات باید بیشتر در زمینه مدیریت بحران آب فعالیت کند که این امر تنها از طریق گسترش سیستم های نوین آبیاری محقق نخواهد شد،بلکه باید در کنار آن اقداماتی مانند استفاده از ارقام زودرس، تغییر الگوی کشت، استفاده از بذور متحمل به خشکی و شوری، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، کشت ارقام با راندمان مصرف آب بالاتر و سوق دادن کشت‌های بهاره به پائیزه انجام گیرد.

این مسئول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: علم و تحقیق کلید قطعی توسعه کشور است و بدون تحقیق هیچ کاری به سرانجام مطلوب نمی‌رسد و تلاش سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی تبدیل علم به فناوری، فناوری به صنعت و در نهایت توسعه بخش کشاورزی کشور است.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی جهادکشاورزی اردبیل گفت: 11 عنوان پروژه تحقیقاتی پیشنهادی محققان که در این جلسه به تصویب اعضای شورا رسیده است با جدیت تمام به اجرا در خواهد آمد این طرح‌ها در زمنیه معرفی ارقام برتر گندم، بررسی مقایسه عملکرد ارقام پرمحصول جو و دیگر محصولات همچون بررسی تنوع ژنتیکی جمعیت‌های میزبانی کرم ساقه خوار اروپایی ذرت را شامل می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار