نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اگر کسی بگوید خداوند رئیس جمهور (آیت الله رئیسی) را به خاطر اخلاصش انتخاب کرد و برد هدر نگفته است.
کد خبر: ۱۱۶۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱ 24 May 2024

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، چهارم خرداد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل برگزار شد ضمن تبریک و تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان گرامی اظهار کرد: اگر خداوند خیر امتی را بخواهد انسان‌های بزرگ را برای کار‌ها و مسئولیت‌های بزرگ آن امت انتخاب می‌کند. جناب آقای رئیسی انسانی بزرگ با فکر بزرگ و تجربه بزرگ بود. او تجربه ریاست دو قوه را در کارنامه خود داشت و در سایه همین تجربه ارزشمند توانست در مدت سه سال نام خود را در تاریخ این کشور ماندگار نماید.

وی ادامه داد: اکثریت انسان‌ها که می‌میرند به افسانه تبدیل می‌شوند و فراموش می‌شوند نه یادی نه اثری نه ذکری همچنان که در دعای نماز شب آمده «فنسی اسمی و بلی جسمی و انطمس ذکری و هجر قبری فلم یذکرنی ذاکر و لم یزرنی» زائر زمان همه چیز را از بین می‌برد. اما بعضی انسان‌ها مثل بعضی از بنا‌های تاریخی به جنگ زمان می‌روند آن‌ها هیچ وقت خاموش و فراموش نمی‌شوند خداوند در قرآن رمز ماندگاری و جاودانگی را این گونه بیان فرموده است: " فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا مَا یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ " (خدا به مثل این (آب و فلزات و کف روی آنها) برای حق و باطل مثل می‌زند که (باطل چون) آن کف به زودی نابود می‌شود و، اما (حق چون) آن آب و فلز که به خیر و منفعت مردم است در زمین درنگ می‌کند.)

آقای رئیسی تماماً "ینفع الناس " بود و با فکر نفع به مردم و خدمت به ملت و کشور اسلامی آمده بود او از سر مسئولیت شرعی آمده بود نه از سر هوا و هوس و عشق به ریاست، او انسان کاری بود نه سیاسی.

آیت الله عاملی افزود: او یک اعتقاد بسیار مبارکی داشت و آن لزوم رسیدگی به حاجت گرفتاران بود و آن را بزرگترین عبادت می‌دانست هنر او این بود که این مسئله را در سطح کلان انجام می‌داد ۸۰۰ کارخانه تعطیل شده را راه اندازی کرد و هزاران انسان مشغول کار شدند و سر این کار هم جان خود را از دست داد سد "قیزقلعه سی " آب حداقل ۴۲ هزار هکتار را تامین می‌کند و تاثیر خاصی بر استقلال اقتصادی کشور، تامین امنیت غذایی و عزت اهالی دارد ایشان بر روند پیشرفت این سد و کانال‌های آن حساس بود و آخر سر هم برای افتتاح آن آمد و در مسیر حل مشکلات مردم جان خود را از دست داد.

امام جمعه اردبیل در بیان شایستگی‌های رئیس جمهور فقید اظهار کرد: او فوق العاده پرکاربر بود خستگی نمی‌شناخت کار جهادی کار او بود من اصلا متحیر بودم که او چقدر انرژی برای کار دارد وزراء، استانداران و فرمانداران را هم دنبال خود می‌کشید وزراء در کار خود مدیون او بودند بدون او کارایی بخشی از دولت قطعاً پایین می‌آمد. او در مسیر مقابله با تحریم بسیار وسیع آمریکا اقدامات مهمی انجام داد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: من با پنج رئیس جمهور در ایران کار کرده‌ام آقای رئیسی در تواضع از همه بالاتر بود من ذره‌ای منیت و خود گرفتن در او ندیدم بعضی از روسای جمهور در منیت رکوردشکنی کرده بودند، ولی آقای رئیسی کاملاً خاکی و مردمی و از جنس مردم بود. سر دعوا با جناح‌ها نداشت تعریض و تعرض به آن‌ها نداشت اگر سیاسیون به او اهانت می‌کردند جواب نمی‌داد معتقد بود که کار آن قدر زیاد است که فرصت دعوا نیست و معتقد بود هر حرف و هر اقدام که موجب اختلاف شود حرام است وحدت جامعه، وحدت ملت برای او یک استراتژی بسیار حیاتی بود و ایجاد اختلاف را گناه بزرگی می‌دانست. او نه تنها به وحدت ملت و بلکه به وحدت امت اعتقاد داشت و لذا بهترین روابط را با کشور‌های اسلامی و همسایه‌ها درست کرد در زمان هیچ رئیس جمهوری مثل او رابطه با همسایه‌ها اعتلا پیدا نکرد.

خطیب جمعه اردبیل افزود: در اخلاص فوق العاده بود من رئیس جمهوری به اخلاص او ندیده ام.

وی افزود: اگر کسی بگوید خداوند او را به خاطر اخلاصش انتخاب کرد و برد هدر نگفته است این‌ها را حضرت آقا می‌دانستند و لذا از این دولت علاوه بر دفاع تجلیل هم می‌کردند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ارادت ملت نسبت به شهید رئیسی بی‌جا و بی‌حساب نیست ملت ما کاملاً متوجه خدمت و خلوص یک مسئول هستند. اجتماعات واقعاً بی‌نظیر بود همه جا انفجار جمعیت بود این ارادت بی نظیر ملت خار چشم دشمنان است و جا دارد که دق مرگ شوند او با بهترین بدرقه دنیا را ترک کرد و استقبال در آخرت نیز طبق آیات و روایات بر مبنای دنیاست.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار