بنای تاریخی شاطر گنبد اردبیل احیاء می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از اتمام مرمت بنای تاریخی شاطر گنبد و برنامه‌ریزی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در مسیر این بنای تاریخی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲ 03 April 2024

حسن محمدی ادیب ۱۵ فروردین در بازدید از بنای تاریخی شاطر گنبد به همراه فرماندار اردبیل گفت: مرمت بنای تاریخی شاطر گنبد در سال گذشته به پایان رسیده و این بنا اکنون آماده بازدید علاقمندان و سایر اقدامات پیرامونی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: مرمت این بنا شامل احیای گنبد آن، مرمت دیواره‌ها و سنگ‌فرش محوطه بنا بوده که توسط اداره کل میراث‌فرهنگی به اتمام رسیده و با قول مساعد فرماندار اردبیل مسیر دسترسی بنا نیز از سوی فرمانداری اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم همکاری اهالی و دهیاری روستای صومعه برای حفظ و نگهداری از این بنا تأکید کرد: همچنین اداره کل میراث‌فرهنگی استان تلاش می‌کند با جذب سرمایه‌گذار و اجرای پروژه‌های گردشگری در محوطه و اطراف این مجموعه شرایط را برای رونق گردشگری در این منطقه فراهم کند.

محمدی ادیب ادامه داد: بنای شاطر گنبد یک اثر تاریخی مربوط به دوره ایلخانی است که در روستای صومعه شهرستان اردبیل قرار دارد و در سال ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۱۸۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار