رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: دغدغه اصلی ما واکسیناسیون است.
کد خبر: ۹۹۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ 05 October 2021

 

به گزارش تابناک اردبیل، شهرام حبیب زاده در جمع خبرنگاران تشریح وضعیت و آمار کرونای استان در 24 ساعت گذشته اظهار داشت: واکسیناسیون دغدغه اصلی ما است و واکسن دیگری بغیر از سینوفارم و برکت و نوبت دوم آسترازنکا در اختیار نداریم و فعلا هیچ سیاستی مبنی بر واردات واکسن دیگر در دستور کار نیست.

وی افزود: تزریق همزمان واکسن آنفلوانزا و کرونا هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند و مردم نباید به شایعات توجه کنند و بنابراین درخواست می کنیم حتما از واکسن های موجود تزریق کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، خلخال و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

حبیب‌زاده بیان کرد: طبق پیام سازمان بهداشت جهانی، بهترین واکسن، در دسترس ترین واکسن است که باید هر چه سریعتر تزریق شود تا در فرصت مقرر ایمنی زایی ایجاد شود و ممکن است در آبان ماه با خیز ششم مواجه شویم که برای کنترل مرگ و میر لازم است واکسینه شویم.

وی با بیان اینکه تعطیلی مدارس، چه از بعد جسمی و چه از بعد روانی، اثرات ناخوشایندی در دانش آموزان دارد، افزود: گروه‌های سنی 12 الی 18 سال، لازم است هر چه سریعتر واکسینه شوند تا شاهد بازگشایی مدارس باشیم که بنابراین درخواست می کنیم همکاری لازم جهت واکسیناسیون این گروه سنی در طی 10 روز آینده صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه واکسن بطور کلی عارضه خاصی ندارد مگر اینکه فرد قبل از تزریق، مبتلا شده باشد، گفت: عده ای به نادرست تصور می کنند که بعد از زدن واکسن مبتلا به کرونا می شوند که حتما این افراد چند روز قبل یا بعد از تزریق واکسن، مبتلا بودند و دچار عوارض شدند.

حبیب‌زاده افزود: کسانی که کرونا گرفتند حتما یک ماه بعد از بهبودی کامل، واکسن را دریافت کنند همچنین واکسن آنفلوآنزا هم بزودی در اختیار دانشگاه قرار خواهد گرفت و توصیه بر این است یک هفته بین دو واکسن آنفلوآنزا و کووید فاصله وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار