مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: با تهیه پرونده و بررسی در شورای ثبت میراث ناملموس وزارت میراث ‌فرهنگی، ۷ عنصر ناملموس استان اردبیل به ثبت ملی رسید.
کد خبر: ۹۹۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ 03 October 2021

نادر فلاحی اظهار داشت: در جلسه شورای ثبت میراث ناملموس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، هفت عنصر ناملموس در فهرست آثار ملی جای گرفت.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: این هفت عنصر شامل مهارت پخت ساج ایچی عشایر شاهسئون، مهارت ساخت بارداق شهرستان کوثر، مهارت پخت سوتدی پلو، مهارت پخت شیرینی چگوری نمین، مهارت پخت چیغیرتما، مهارت پخت شیرینی مشکوفی نمین و مهارت پخت باسدیرما پلو بوده است.

وی ادامه داد: هر کدام از این مهارت‌ها دارای پیشینه طولانی در استان بوده که در راستای حفظ و احیای این آثار و نیز معرفی و شناساندن آنها با تهیه پرونده‌های ثبتی در راستای قرارگیری این عناصر در فهرست آثار ملی تلاش لازم انجام و شاهد عملیاتی شدن آن بودیم.

فلاحی بیان کرد: در حال حاضر پرونده‌های مختلفی برای آثار دارای پیشینه در سطح استان در دست تهیه بوده که با تکمیل پرونده‌ها و ارسال آن به شورای ثبت وزارت میراث‌فرهنگی برای ثبت ملی این آثار پیگیری لازم انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار