وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افراد بالای ۱۸ سال در استان کرمانشاه علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.
کد خبر: ۹۹۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ 16 September 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور صبح امروز پنج‌شنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۰ در سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه از مجتمع درمانی امام رضا (ع)، مرکز واکسیناسیون خودرویی ۱۵ خرداد و دانشکده بهداشت و مرکز آموزشی درمانی سینا بازدید کرد.

بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید خود از مرکز واکسیناسیون دانشکده بهداشت اظهار کرد: از امروز پنج‌شنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۰ واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال در استان کرمانشاه تزریق می‌شود و تزریق روزانه واکسن به ۲ برابر حالت فعلی یعنی به ۶۰ هزار دُز می‌رسد.

وی با بیان اینکه محموله‌های جدید واکسن کرونا برای افراد زیر ۱۸ سال در حال تهیه است، افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده واکسیناسیون علیه ویروس کرونا برای گروه سنی هفت الی ۱۸ ساله از ۲ هفته دیگر آغاز می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موجودی واکسن کرونا برای افراد زیر ۱۸ سال در حال حاضر محدود است، لذا واکسیناسیون ۱۷ ساله‌ها با توجه به کنکوری بودن این افراد در دستور کار قرار گرفته و طی روزهای آینده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه دلیل سفر یک روزه به استان کرمانشاه بررسی مشکلات درمانی، بهداشتی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بوده است، افزود: واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در استان کرمانشاه باید تسریع پیدا کرده و در ۱۰ روز آینده تمامی جامعه هدف در این استان واکسن کرونا را تزریق کنند.

عین‌اللهی تصریح کرد: با توجه به مرزی بودن استان کرمانشاه، ویروس کرونا می‌تواند به واسطه مرز به این استان ورود پیدا کند.

وی افزود: با توجه به بازدیدهای انجام شده وضعیت مراکز درمانی استان کرمانشاه در سطح مطلوبی قرار داشته و تزریق واکسن کرونا برای دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه انجام میشود تا این دانشگاه اواسط مهرماه سال ۱۴۰۰ امکان بازگشایی را داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار