در مراسمی از هنرمندان و فعالان عرصه فیلم و سینما در اردبیل به مناسبت روز ملی سینما تجلیل شد.
کد خبر: ۹۹۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸ 14 September 2021

در این مراسم که در مکان خانه تاریخی صادقی اردبیل ترتیب یافت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: سینما به خاطر قابلیت‌های خود تمام هنر‌های دیگر را به خدمت گرفته است و توانایی آفرینش آثار تاثیرگذار و مهم را دارد.
عبدالله بحرالعلومی افزود: در ایران به خاطر وجود داشته‌ها و قابلیت‌های فرهنگی و تاریخی ارزشمند جای کار فراوانی برای استفاده از ظرفیت هنر سینما وجود دارد و هرچند به خصوص پس از انقلاب نگاه به این هنر جدی‌تر و پویاتر شده، ولی باز کاستی‌های زیادی به عنوان دغدغه اصلی دلسوزان و اهالی هنر دیده می‌شود.
او با بیان اینکه هنرمندان این حرفه در عرصه‌های افتخار آمیز بین المللی طی سال‌های گذشته حضوری چشمگیر داشته‌اند، ادامه داد: هنرمندان اردبیلی نیز در زمینه هنر سینما حرف زیادی برای گفتن دارند و افتخار‌های زیادی در ایران و صحنه‌های جهانی به دست آورده اند.
وی اظهار کرد: هنرمندان عرصه سینما در اردبیل در بخش‌های گوناگون این هنر با شایستگی فعالیت کرده و آثار تاثیرگذار و مفیدی تولید کرده‌اند و ما وظیفه داریم برای شکوفایی استعداد‌های نهفته علاقه‌مندان به فعالیت در هنر سینما و نیز حمایت از آن‌ها تمام تلاشمان را به کار بگیریم.
در پایان این مراسم که در فضای باز و با رعایت موازین بهداشتی در حیاط خانه تاریخی صادقی اردبیل برگزار شد از پیشکسوتان و فعالان عرصه فیلم و سینمای استان اردبیل شامل اصغر جاوید، نادر مهدیلو، رضا جمالی، احمد پورستان، جمال بدری نژاد، ولایت خوبدل، میردولت موسوی، صابر فرزانه وش و محمد علیزاده با اهدای لوح تجلیل شد.
همچنین از خانواده‌های زنده یادان سید کاظم گنجی هنرمند پیشکسوت مستند ساز و تصویربردار صدا و سیمای مرکز اردبیل و نیز موسی اصغرزاده نویسنده ادبیات فولکلریک و فعال هنری استان اردبیل که امسال به دیار باقی کوچ کرده اند تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار