فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل و ششمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین‌شهر (ویژه شهرستان‌های مشگین‌شهر، نمین، نیر و سرعین) انتشار یافت.
کد خبر: ۹۹۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ 06 September 2021

 در اطلاعیه‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل که در این زمینه انتشار یافت، آمده است: با توجه به اهمیت نقش و جایگاه هنر نمایش در شرایط دشوار اجتماعی ناشی از شیوع کرونا با هدف توسعه، تداوم و بقای هنرهای نمایشی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با مشارکت اداره‌کل هنرهای نمایشی، موسسه انجمن هنرهای نمایشی کشور و استان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل را برگزار می‌کند.

اگرچه جشنواره از نظر موضوعی به صورت آزاد برگزار می‌شود، نگاه ویژه و هنرمندانه به شعار سال، آسیب‌های اجتماعی، ایجاد روحیه نشاط و امیدبخشی در جامعه و تکریم کادر درمان با توجه به آثار مخرب روانی ناشی از شیوع کرونا، بهره‌گیری از مفاهیم و جلوه‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی،  ادبی و آداب و سنت‌های منطقه، حقوق شهروندی و قانون‌مداری، فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت، مفاهیم دینی، قرآنی و انقلاب اسلامی از اولویت برخوردار است.

آخرین مهلت نام‌نویسی و تقاضای شرکت در جشنواره تا ۱۰ آبان و زمان برگزاری این رویداد فرهنگی- هنری نیمه دوم آبان‌ماه اعلام شده است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر استان اردبیل مراجعه نمایند.

همچنین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشگین‌شهر و انجمن هنرهای نمایشی استان با هدف تقویت و اعتلای هنر نمایش در منطقه، توسعه کمی و کیفی آثار نمایشی و کمک به رونق اجرای عمومی تئاتر، ششمین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین شهر را برگزار می‌کند.       

این جشنواره که قرار است تنها در بخش صحنه‌ای برگزار شود، سوای موضوعات آزاد به مضامینی مانند تئاتر و تحقق شعار سال، مقاومت، ایثار و شهادت، کرونا و مدافعان سلامت، آسیب‌های اجتماعی، اقتصاد، فرهنگ و گردشگری، آئین‌های بومی و محلی توجه ویژه خواهد داشت.

نمایش‌هایی که پس از فروردین ۱۳۹۹ تا کنون از سوی گروه‌های نمایشی در شهرستان‌های مشگین‌شهر، سرعین، نیر و نمین تولید شده باشند، اجازه حضور در این جشنواره را خواهند یافت.

گروه‌های علاقه‌مند به شرکت در این رویداد می‌توانند به دبیرخانه ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر مشگین‌شهر مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار