امام جمعه پارس آباد:
در نماز عبادی سیاسی جمعه پارس آباد،امام جمعه این شهرستان از دولت خواست تا خاکی بوده و زیاد تجملاتی نباشد.همچنین از کمبود و کیفیت نان در پارس آباد انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۹۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴ 03 September 2021

 

به گزارش خبرنگار "تابناک اردبیل" حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی امام جمعه پارس آباد اظهار کرد: در دولت گذشته دولت مردان ما ، در بدترین وضعیت ممکن که گرانی کل بازار رو فراگرفته بود،هر روز قیمت ارز حالت صعودی به خود میگرفت،مردم از بی آبی صدای العطششان به گوش میرسید و هزاران مشکلات دیگر، برخی مقامات دولت از خانه بیرون نمی‌آمدند تا در جریان مشکلات مردم قرار بگیرند و این اصلا برای مردم قابل قبول نبود.دولت جدید که با شعار دولت مردمی ایران قوی ، کار خود را شروع کرده است ، انشالله به کمک خداوند اکثر مشکلات اقتصادی مردم را حل خواهند کرد .

وی بیان کرد:در سفر ریاست محترم جمهور سید ابراهیم رئیسی به خوزستان و سیستان و بلوچستان دیدید که از ماشین ساده پژو پیاده شد و با حضور در بین افراد زاغه نشین و ضعیف پای مشکلات آنان نشست.برای ساختن ایران قوی این حرکت انقلابی و ساده منشی ریاست جمهور در گام اول کار خودشان ، قابل تحسین بوده و میخواهیم که دولت واقعا به همین روال پای مشکلات مردم در سراسر ایران بشیند و همچنین خاکی بودن و دوری از تجملات سرلوحه کاری دولت مردان عزیز باشد .

حجت الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: منطقه مغان نیز در همین راستا با مشکلات زیادی روبرو است . وجود دو بنگاه عظیم اقتصادی ( شرکت ملی کشت و صنعت مغان و شرکت ملی کشت و صنعت پارس) در این منطقه،خاک حاصلخیز ، زمینه های مهم ایجاد شغلی ، آب و هوای بسیار مناسب و وجود زمین های کشاورزی مرغوب که امروز به عنوان پایلوت کل کشاورزی ایران شناخته شده است ، باید در سریعترین زمان ممکن میزان مشکلات در این منطقه به حداقل برسد .

وی ادامه داد: در سفر اخیر وزارت بهداشت به استان اردبیل ، انتظار داشتیم تا وزیر محترم به این منطقه هم سفر کنند و از نزدیک پای مشکلات و کمبودهای تجهیزات پزشکی قرار بگیرند که متاسفانه زیر آبی و کاملا نامحسوس از منطقه خارج شدند که این اصلا دل مردم مغان را شاد نمیکند.این منطقه باید از همه لحاظ مورد حمایت قرار گیرد و تمامی وزیران اگر می‌خواهند به اردبیل سفر کنند اول باید به پارس آباد بیایند بعد سایر مناطق استان را بازدید کنند.

حجت الاسلام باقری بنابی در رابطه با مشکلات موجود در منطقه تاکید کرد: مردم نارضایتی شدید از کیفیت ، اندازه و کمبود نان در این شهرستان دارند. روز به روز با توجه به بالا رفتن قیمت نان از حجم آنها در نانوایی ها کاسته میشود.درخواستی که از مسئولین دارم این است که آنها را کنترل کنند ، بعضاً میبینیم وزن قانونی یک چانه خمیر از میزان قانونی آن نصف کمتر است و این قابل قبول نیست.در این زمینه نظارت خیلی ضعیف است و باید مقتدرانه نظارت لازم و کنترل کننده به عمل بیاید.

وی در ادامه همچنین تاکید کرد:منابع آب مغان مشکل کم آبی را کنترل کنند، زیرا این یک ماه پایانی تابستان برای همه کشاورزان منطقه حائز اهمیت بوده و برای کشاورزی کل منطقه نیز نقطه حساسیت.همه محصولات کشاورزی در این منطقه در آستانه برداشت قرار دارند و چنانچه در وقت مناسب آب بین کشاورزان با برابری و مساوات تقسیم نشود ، مشکلات زیادی پیش خواهد آمد. با توجه به اینکه سال حمایت از تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گرفته است ، باید مسئولین از تولید محصولات کشاورزی حمایت کنند و مشکلات و مانع ها را برطرف سازند.

حجت الاسلام باقری بنابی خاطر نشان کرد: امر واکسیناسیون باید خیلی جدی تر و مصمم تر پیش برود . بنده از سپاه ناحیه پارس آباد تقدیر و تشکر میکنم که از اول شیوع این ویروس منحوس ، در کنار مردم بوده و از تمام امکانات خود برای کمک به آنها‌ دریغ نکردند.سپاه ناحیه پارس آباد اخیرا درمانگاه خاتم الانبیا بسیج را به عنوان مرکز تجمیعی شماره ۱ واکسیناسیون اختصاص داده اند که امری قابل تقدیر است . همچنین سپاه ناحیه پارس آباد با جمع آوری کمک های مومنانه توسط گروههای جهادی خود در تامین معیشت ضروری مردم نقش بسزایی داشته است.
چه بسا در همین راستا در جهت تسریع در امر واکسیناسیون و جلوگیری از ازدحام جمعیت ، جوانان فعال فرهنگی مذهبی شهرستان ،حسینیه اعظم آقا ابوالفضل العباس (ع) را به عنوان بزرگترین مرکز واکسیناسیون در شمال استان اردبیل به عنوان مرکز تجمیعی شماره ۲ ، آماده کرده اند و از فردا شنبه در اختیار بهداشت و درمان شهرستان قرار خواهد گرفت . از عموم مردم تقاضا دارم تا طبق اعلام ضوابط و شرایط قبلی در این مرکز آماده شده و واکسیناسیون خود را انجام دهند.

وی در آخر اشاره کرد: گروه جهادی منتظران مهدی (عج) این شهرستان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) از پزشکان متخصص دندانپزشکی دعوت کرده اند تا در طرح حمایت از افراد بی بضاعت و کم توان ، به مدت چهار روز از هفته آینده به صورت رایگان به این افراد خدمات ارائه کنند. واقعا صمیمانه از این گروههای جهادی سپاسگزاری میکنم و امیدوارم الطاف الهی شامل حال آنها نیز گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار