عملیات اجرایی ساخت قطعه اول راه اصلی کلور - درام از سمت شهرستان خلخال آغاز شد.
کد خبر: ۹۹۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ 01 September 2021

استاندار اردبیل در بازدید از عملیات اجرایی این پروژه گفت: ساخت راه اصلی کلور - درام ضمن برقراری ارتباط استان اردبیل و زنجان و اتصال آن به استان گیلان مسافت استان را به مرکز کشور کاهش می‌دهد.

بهنام جو با بیان این که این مسیر علیرغم داشتن جاذبه‌های گردشگری دارای امنیت سفر نیز می‌باشد افزود: با تکمیل این پروژه ملی کاهش بار ترافیک، منافع قابل توجه اقتصادی و اشتغال پایدار مناسب در منطقه را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در واقع طول کل این پروژه ۵۵ کیلومتر از ۵ کیلومتر مانده به شهر کلور آغاز می‌شود که احداث ۴۲ کیلومتر آن بر عهده راه و شهرسازی استان اردبیل و ۱۳ کیلومتر در استان زنجان قرار دارد البته ۲۵ کیلومتر توسط پیمانکار خوب جهاد نصر در حال احداث است که تا پایان سال عملیات زیرسازی به اتمام می‌رسد و ۱۷ کیلومتر نیز به پیمانکار بومی (شرکت ترانشه پل راه) داده شده است.

استاندار اردبیل گفت: قطعه اول این پروژه از سمت شهرستان خلخال به طول ۱۷کیلومتر با صرف اعتبار ۱۰۰میلیارد تومان از محل فایناس داخلی بانک مسکن و بهره گیری از ماده ۵۶ احداث می‌شود.

بهنام جو با بیان اینکه کار احداث این جاده به مدت دو سال زمان لازم دارد عنوان کرد: امید می‌رود با اتمام این پروژه در دو سال آینده که خواسته اصلی مسئولان و مردم خلخال بوده است، تحقق یابد.

استاندار اردبیل مسیر جاده کلور - درام را یک راه ارتباطی خلخال به استان گیلان و زنجان یک جاده موثر گردشگری و حمل و نقل برای استان اردبیل دانست و بیان کرد: در این مسیر جاذبه‌های طبیعی مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری وجود دارد که به دنبال احیای آن هستیم که وجود آبگرم در مسیر این پروژه می‌تواند به جاذبه‌های گردشگری بیافزاید و ایجاد مجتمع آبدرمانی مناسب و سرمایه گذاری برای توسعه این آبگرم از اهداف استان محسوب می‌شود.

بهنام جو ادامه داد: اعتبار بسیار خوبی در دو سال اخیر برای این پروژه تخصیص یافته که جا دارد از نماینده مردم خلخال، مدیر کل راه و شهرسازی، رییس مدیریت برنامه ریزی و مجموعه بانک مسکن تقدیر و تشکر کنم.

وی با اشاره به اینکه این پروژه اعتبار ردیف ملی دارد افزود: مبلغ کل قرارداد ۱۷ کیلومتر قطعه اول حدود ۳۵۰میلیارد تومان است و برای کل پروژه مبلغی بالغ بر ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار بر آورد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار