با فوت ۲۱ نفر بر اثر بیماری کرونا تقریبا می‌توان گفت فاجعه کرونایی در سطح استان رخ داده است و شرایط هر روز سخت تر از دیروز برای اردبیل رقم می‌خورد.
کد خبر: ۹۸۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹ 24 August 2021

اردبیل چندمین روز سیاه خود را در حال سپری کردن است بطوریکه امروز تعداد افراد فوت شده براثر کرونا در سطح استان به 21 نفر رسیده است و تقریبا می‌توان گفت فاجعه کرونایی در اردبیل رخ داده است.

مسئولین هر روز گزارش‌هایی از آمارهای تکان دهنده تعداد مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی اعلام می‌کنند اما هنوز هم مردم به باور این آمارها و مرگ و میرها نرسیدند و هشدارها را پشت گوش می‌اندازند.

تجمع‌‌ها در اکثر مراکز می‌تواند عمده دلیل شیوع و گسترش کرونا باشد و البته قابل ذکر است نبود پزشکان ماهر در بیمارستان‌ها جهت رفع و رجوع بیمارها نیز می‌تواند از دیگر دلایل تجمع در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باشد که هیچ ارگانی نسبت به رسیدگی به این وضعیت اقدام نمی‌کند و فریاد و کمک‌خواهی‌های بیماران بدون فایده مانده است.

در این چند روز سیاه بسیاری از مردم عزیزان خود را طی چند ساعت بر اثر کرونا از دست داده‌اند اما عده‌ای همچنان بر عدم رعایت دستورالعمل‌ها اصرار دارند و لازم به ذکر است که در شرایط کنونی هرگونه سهل‌انگاری و عادی‌انگاری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منزله افزایش تعداد مبتلایان به کروناست.

روزانه بیش از هزارنفر برای تزریق رمدسیور به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند

استاندار اردبیل در این رابطه با بیان اینکه روزانه هزار و 200 نفر هم برای تزریق رمدسیور به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: با توجه به افزایش شمار بستری‌ها نیروهای درمانی و پزشکان خسته شده‌اند و لازم است مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیش از پیش تلاش کنند.

بهنام‌جو با اشاره به پایین آمدن میانگین سنی فوت شدگان کرونایی در استان بیان کرد: در چند ماه گذشته پزشکان با 170 نفر بستری در بیمارستان‌ها مواجه بودند که این میزان با همان تعداد پزشک به 874 نفر بیمار رسیده است و همه باید مراقبت‌های لازم را با رعایت فاصله و پروتکل‌های بهداشتی به عمل آورند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز به نقطه اوج پیک هم نرسیده‌ایم، گفت: امروز تعداد بستری‌ها به 874 نفر رسیده است که باید مردم مراقبت بیشتری به عمل آورند تا مانند برخی استان های دیگر دچار مرگ و میر بالا نشویم.

مردمماسک را به عنوان اساس پیشگیری از کرونا استفاده کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در رابطه با آخرین وضعیت کرونایی استان با بیان اینکه 161 نفر در حال حاضر بستری در بیمارستان‌ها داریم، افزود: موج جدید دلتا کرونا به هیچ کسی رحم نمی‌کند و متأسفانه آمار بیش از حد ظرفیت بیمارستان‌ها گواه محکمی براین موضوع است که متأسفانه شهروندان بی توجه تر از گذشته به شیوه نامه‌های بهداشتی شدند و ازمهم اینکه همچنان دورهمی و تجمع‌های خانوادگی دارند.

حبیب‌زاده بیان کرد:براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستانهای بیله سوار، نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی افزود: از هم استانی های عزیز درخواست می کنیم با توجه به محدودیت شدید در تامین نیروی پرستاری، اکسیژن و تخت، نهایت همکاری را با ما داشته باشند و ماسک را بعنوان اساس پیشگیری استفاده کنند.

اگر مردم نسبت به تمکین شیوه‌نامه‌های بهداشتی که همه روزه از طرق مختلف اعلام می‌شود، جدیت داشته باشند؛ قطعا از شدت و گسترش شیوع کرونا در جامعه کاسته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار