نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ارتش مکتبی ایران جلال، صولت، هیبت و شکوه کشور است.
کد خبر: ۹۸۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ 24 August 2021

آیت‌ الله سید حسن عاملی روز سه شنبه در آئین تکریم و معارفه فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی در سالن ولایت اردبیل افزود: ارتش مکتبی و قوی ایران اسلامی باعث عظمت و غرور ملت است و نباید هیبت و شکوه ارتش خدشه دار شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی عظمت و ابهت ارتش ایران شکسته می شد، اظهار کرد: نباید هیبت و عظمت ارتش شکسته شود، چرا که تنزل جایگاه ارتش باعث آسیب و شکست غرور ملی مردم خواهد شد.

وی با اشاره به علاقه حضرت امام به ارتش بیان کرد: امام خمینی (ره) نیز ارتش را تکریم و تثبیت کرد چرا که این نیرو در روزهای سخت انقلاب وفاداری خود را به اسلام ، ملت و کشور ثابت کرد.

او اضافه کرد: ارتش رژیم شاهنشاهی قابل مقایسه با ارتش جمهوری اسلامی ایران نیست چرا که ارتش در دوران قبل از انقلاب منفعل بود اما امروز ارتش ایران اسلامی ارتش بین المللی است و حضور در آب های بین المللی بیانگر این امر است و این حضور و ایجاد امنیت در آن مناطق باعث غرور و افتخار هر ایرانی وطن دوست است.

وی با بیان اینکه ارتش به انقلاب اسلامی و انقلاب به ارتش خدمت بزرگی کرده است، ادامه داد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز ارتش ایران مجهز به آخرین یافته های علمی و تکنولوژی های پیچیده و حساس، موشک های نقطه زن، پهپاد های پیشرفته و ناوهای و زیردریایی های مثال زدنی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بیشتر این موفقیت ها و پیشرفت های دفاعی کشور در دوران تحریم ناجوانمردانه دشمنان اتفاق افتاده و این نشان دهنده این است که می توان تحریم و مانع ها را به فرصت تبدیل کرد.

آیت الله عاملی افزود: امروز ارتش مستقل و با اقتدار جمهوری اسلامی ایران از چنان پیشرفت علمی در حوزه دفاعی در زمین ، هوا و دریا برخوردار است که دشمنان این مرز و بوم حتی فکر تعدی و تجاوز را به حریم کشورمان ندارند چرا که می دانند در صورت مرتکب چنین اشتباهی پاسخ ارتش و نیروهای مسلح کشورمان به دشمنان پشیمان کننده و سخت خواهد بود.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: ارتش در دوران دفاع مقدس و حفاظت از کیان کشور شهدای زیادی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است و همه مدیون و مرهون شهدا هستیم و سر تعظیم در برابر ایثار و از خودگذشتگی این دلیر مردان فرو می آوریم.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح کشورمان و مردم مجموعه واحدی هستند و بدون شک این اتحاد و وحدت باعث تواضع دشمنان و بدخواهان در مقابل ملت بزرگ ایران خواهد شد، بیان کرد: بالاترین خدمت به نظام اسلامی خدمت بی منت به آحاد مردم است و تمامی مسئولان و نیروهای مسلح خدمت به مردم را افتخار خود می دانند.

در این آئین با اهدای لوحی از زحمات سرتیپ دوم ستاد محمود سلیمانیان مدبر تقدیر و سرهنگ داود همتی به عنوان فرمانده جدید تیپ ۴۰ متحرک هجومی منصوب شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار