رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از کمبود تخت برای بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های اردبیل خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته 132 بیمار جدید کرونایی روانه بیمارستان شدند.
کد خبر: ۹۸۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ 21 August 2021

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: از صبح امروز حدود ۶۸ بیمار در اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل منتظر تخت برای ورود به بخش ها هستند که فعلا تخت خالی برای این بیماران نیست و منتظر ترخیص بیماران برای بستری بیماران جدید هستیم؛ یک هزار و 136 بیمار هم در مراکز بستری موقت تحت درمان تزریقی قرار گرفتند.

وی افزود: متاسفانه در شبانه روز گذشته 132 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان ها بستری شده اند که به علت کمبود تخت های بیمارستانی تعداد 121 بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده اند؛ در مدت یاد شده 12 فوتی کرونایی نیز از سطح استان گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: در حال حاضر 854 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت 104 بیمار وخیم گزارش شده است.

حبیب زاده در رابطه با آخرین آمار تزریق واکسن‌های کرونا در استان نیز بیان کرد: در نوبت اول برای 261 هزار و 600 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 60 هزار و 945 نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 322 هزار و 545 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی درباره رنگبندی شهرهای استان بر اساس وضعیت شیوع کرونا اذعان کرد: بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان های بیله سوار، نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

عضو شورای اداری استان با بیان اینکه خیز پنجم با قدرت تمام در حال پیشروی است افزود: درمانگاه های بیمارستان امام رضا(ع) را نیز به بستری بیماران کرونا اختصاص خواهیم داد؛ ممکن است در روزهای آینده فاقد فضای لازم برای بستری بیماران باشیم چون این فضاها نیاز به تخت، پرستار و اکسیژن کافی دارد که تامین همه آنها زمانبر و بسیار سخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که لطفا بدون ماسک از منزل خارج نشوید، از ازدحام در فضاهای سرپوشیده و دورهمی ها خودداری کنید؛ برای خروج از این بحران، نیاز به همکاری حداقل ۹۰ درصدی مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و زدن ماسک داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار