شهردار اردبیل از برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک بین مردم این شهر با مردم کشور تاجیکستان خبرداد.
کد خبر: ۹۸۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹ 24 July 2021

به گزارش «تابناک اردبیل»، حمید لطف‌اللهیان روز شنبه در دیدار با معروف جان عبدالرحمان اف معاون سفیر و دبیر اول سفارت جمهوری تاجیکستان در ایران گفت: شهرداری اردبیل با هدف برقراری تعاملات گسترده و آشنایی با پتانسیل‌های گردشگری، اقتصادی و صنعتی مردم تاجیکستان از این استان آماده برگزاری برنامه‌های فرهنگی می‌باشد.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی و پرافتخار اردبیل افزود: اردبیل از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی برخوردار است ، طوری که کوه سبلان یکی از مرتفع‌ترین قله‌های ایران در این استان واقع است.

شهردار اردبیل با اشاره به مشترکات ۲ کشور ایران و تاجیکستان بیان کرد: با برگزاری هفته فرهنگی و رویدادهای هنری و ادبی مشترک سطح تعاملات و شناخت گردشگران و تجار این ۲ کشور افزایش یافته و زمینه سرمایه‌گذاری مشترک بین آنها فراهم می‌شود.

معاون سفیر تاجیکستان در ایران نیز در این دیدار گفت: اردبیل به علت واقع شدن در منطقه کوهستانی، مشترکات گردشگری زیادی با شهرهای کشور تاجیکستان دارد.

معروف جان عبدالرحمان اف افزود: بر همین اساس ما مشتاق خلق فرصت‌های جدید برای تقویت ارتباط بین تاجیکستان با استان اردبیل هستیم و علاقمندیم با امضای تفاهم‌نامه با اردبیل خواهر خوانده شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار