پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۸۰۰ تن دانه روغنی کلزا از اراضی زراعی شهرستان اردبیل برداشت شود.
کد خبر: ۹۸۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸ 24 July 2021

علی حسین احدی عالی، مدیر جهاد کشاورزی اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۸۰۰ تن دانه روغنی کلزا از ۴۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان برداشت و تحویل کارخانه‌های روغن‌کشی گردد.
او عمده ارقام کشت شده این شهرستان را ارقام روهان، ماراتون و گارو ذکر کرد و افزود: در حال حاضر روند برداشت این محصول ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر ماه جاری عملیات برداشت کلزا در مزارع این شهرستان به اتمام برسد.
احدی عالی بیان کرد: در حال حاضر مرکز خرید دانه روغنی کلزا واقع در روستای آقبلاغ رستم خان تجهیز و آماده خرید محصول کلزا بر اساس قیمت خرید تضمینی ابلاغی به مبلغ ۱۱۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم دانه کلزا می‌باشد و کشاورزان می‌توانند با هماهنگی مسئولان خرید نسبت به تحویل محصول تولیدی خود به مرکز خرید یادشده اقدام کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل افزود: در تلاش هستیم در سال زراعی آینده با انجام برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات موثر و بکارگیری امکانات، برنامه پیش‌بینی شده توسعه کشت کلزا و افزایش تولید دانه روغنی کلزا در منطقه تحقق یابد تا بتوانیم گام موثری در جهت خودکفایی اقتصادی و تامین روغن مورد نیاز کشور برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار