رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت:امسال اعتبار مورد نیاز طرح‌های زیربنایی این استان براساس مجوز ماده ۲۳ بودحه تامین شده است.
کد خبر: ۹۷۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶ 17 July 2021

داود شایقی افزود:در سال جاری اعتبار طرح‌هایی از قبیل دوبانده سربند - مشگین‌شهر، سد هشجین، فاضلاب نمین و همچنین اعتبار پروژه ریلی اردبیل – پارس‌آباد تامین و در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شده است.

وی اظهار کرد: دولت توجه ویژه ای به طرح‌های زیربنایی این استان داشته و با تکمیل و راه‌اندازی این طرح‌ها تحول بزرگی در بخش راه‌سازی و آبرسانی ایجاد خواهد شد.

شایقی از افزایش ۷۸ درصدی اعتبارات استان خبر داد و گفت: جذب اعتبارات سال جاری شروع شده و بزودی زمینه تخصیص این منابع تحقق می‌یابد و از جمله این اعتبارات و منابع ویژه طرح‌های آبرسانی روستایی است که مجلس سهمیه ویژه‌ای برای این بخش در نظر گرفته بطوریکه سهم استان اردبیل از این منابع ۲ هزار ۶۵۰ میلیارد ریال است.

وی سهم اردبیل را در بخش اصلاح و بهبود راه‌های روستایی ۱هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال و کمک به اجرای طرح‌های هادی روستایی را ۴۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای محرومیت‌زدایی روستاها با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال منابع برای اردبیل پیش‌بینی شده است.

شایقی از توزیع اعتبارات با ضریب مشخص در بین شهرستان‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: فرمانداران شهرستان‌ها در مدت ۱۰ روز فرصت توزیع اعتبارات براساس شاخص‌های اعلام شده را دارند و قرار شده برای طرح‌های ویژه راه، آب و عمران روستایی نیز توزیع این منابع با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اولویت توزیع اعتبارات را تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: پرداخت مطالبات پیمانکاران و تخصیص اعتبار ویژه برای طرح‌های جهش تولید و اشتغالزا مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

شایقی با بیان اینکه با دستور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به تقویت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در استان اردبیل در اولویت قرار گرفته است افزود:با پیگیری استاندار اردبیل این مقدار اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های خصوصی و منطقه ویژه اقتصادی اردبیل اختصاص می‌یابد تا پروژه‌های در حال اجرا تکمیل و به سرانجام برسد.

وی گفت در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها پرداخت این منابع در حقیقت پشتیبانی از نظام تولید و کارآفرینی در شهرک‌های صنعتی است که می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاران و صنعتگران بیش از گذشته کمک کند.

او افزود: نمونه آن پروژه‌های زیربنایی مدول تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل و همچنین انجام عملیات بهسازی و آسفالت‌ریزی خیابان‌ها و معابر شهرک‌های صنعتی استان اردبیل است تا سرمایه‌گذاران با رغبت و انگیزه بیشتر در این مناطق حاضر شده و به تقویت توان تولید و اشتغال استان کمک کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای در شهرک‌های خصوصی و دولتی استان اردبیل در سال جاری زمینه اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر فراهم می‌آید.

منبع/ ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار