مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در حال حاضر با توجه به طرح‌های اجرا شده، میانگین سرانه ورزشی در این استان به ۰.۴۶ مترمربع رسیده است.
کد خبر: ۹۷۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸ 14 July 2021

سجاد انوشیروانی روز چهارشنبه در این زمینه تشریح کرد: شهرستان کوثر با ۲.۷ مترمربع بیشترین سرانه و اردبیل با ۰.۳۱ مترمربع کمترین سرانه ورزشی را در استان دارند.

وی افزود: طرح‌های نیمه تمام استان اردبیل مانند خانه وزنه‌برداری، سالن چند منظوره محله ایران‌آباد، پیست اسکیت و سالن طبقاتی خانه تکواندو، سالن تخصصی اسکواش شهرک کوثر پس از تکمیل می‌توانند در افزایش سرانه فضای ورزشی این استان موثر باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار کرد: مجموعه ورزشی اختصاصی معلولان در استان وجود ندارد و از فضای ورزشی عمومی برای معلولان نیز استفاده می‌شود که در این راستا خوشبختانه چند طرح مجموعه تخصصی ورزشی جانبازان و معلولان مکان‌یابی و تخصیص اعتبار شده است و در مرحله اجرایی قرار دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر نبود سرانه فضای ورزشی برای معلولان در استان اردبیل، تجهیزات ورزشی جانبازان و معلولان نیز فرسوده شده؛ چرا که در هشت سال گذشته نسبت به نوسازی این تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری توجهی نشده است و به هیچ وجه ورود تجهیزات جدید از خارج از کشور یا خریدهای داخلی را شاهد نبودیم که از این نظر معلولان ورزشکار در مضیقه قرار دارند.

انوشیروانی در ادامه ابراز امیدواری کرد، با افزایش سرانه ورزشی استان اردبیل در راستای افزایش کیفی و کمی ورزش منطقه گام اساسی برداشته شود و شاهد رشد و شکوفایی ورزش و ورزشکاران این دیار باشیم.

پیش از شیوع ویروس کرونا، در مجموع بیش از ۳۷ هزار نفر ورزشکار زن و مرد سازمان‌دهی شده در رشته‌های گوناگون ورزشی در استان اردبیل فعالیت داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار